maandag 16 januari 2023

Op zoek naar het Paradijs

 Erg mooie serie documentaires vind ik dit. "Sinan op zoek naar het Paradijs" Te zien op NPO1 op donderdagen, maar ik kijk het meestal online. 

Interessante steden, mensen, gebieden en historie. Dit alles in het gebied tussen de rivieren Eufraat en Tigris.

Maar ook Sinan zelf vind ik niet te versmaden. 



Was even offline een tijdje. Laptop bleef/blijft telkens hangen, maar voor ICT begrippen is hij dan ook al hoogbejaard. Tijd voor een nieuwe voordat hij definitief de geest geeft dus ben even aan het vergelijken wat er is en kijken wat ik zoek. 

Dit weekend moest ik ook nog tijd aan mijn werk besteden vanwege een migratie van onze ICT provider. Dus halve ochtend kwijt. Zo te zien is alles goed gegaan en had ik zaken al tijdig elders opgeslagen of wist ze terug te vinden. Alleen nog 1 dingetje niet, maar dat komt maandag wel. Of dinsdag. Me niet gek laten maken dat is de kunst. Lijkt me voor de ICT afdeling een grote klus en die hebben het hele weekend en waarschijnlijk met een uitloper van een week erna nog wel schat ik in, doorgewerkt. Dus hulde voor die afdeling.





4 opmerkingen:

izerina zei

Ja geweldig zijn series. Deze ook.

ella zei

Ja, ik kijk die serie ook, geweldig en inderdaad een hele interessante man die Sinan dat vond ik al toen die geschilderd werd in sterren op het doek. Groeten Ella.

pourquoi pas ??? zei

Dank je voor de tip. Hoop dat je een fijn weekend hebt gehad ondanks het weer. Wat hebben we toch behoefte aan zonlicht en mooie dingen op TV of in ons leven.

Mevrouw Niekje zei

Wij kijken deze serie ook, fijne man, goede gesprekken en mooie beelden. Zeer de moeite waard. Binnenkort, 22 januari, komt er een vierdelige serie Onze man bij de Taliban, met Thomas Erdbrink, dat lijkt me ook erg interessant, hij was na de overname door de Taliban vier maanden in Kabul en doet verslag.