vrijdag 23 maart 2018

Gladgestreken

In de jaren negentig woonde er een Australische collega tijdelijk een half jaartje in Nederland. Toen hij weer voorgoed terugging gaf hij mij zijn hier gekochte strijkijzer, want die had hij thuis ook al. Een beetje zwaar om mee te nemen.

Nu merkte ik dat hij - de strijkbout dus -  minder snel warm werd en stoom afgeven deed hij al jaren niet meer. Maar zelfs als ik het strijkijzer op stand 'linnen' zette, werd hij maar lauw warm. Zou ik mij vergissen in de telefoon of het strijkijzer, dan was mijn oor nog onverbrand.



Nu was er een actie dat als je je oude strijkbout inleverde, 20% korting kreeg op een nieuw. Dat was mooi, want hoef ik niet zelf mijn strijkijzer naar de recycle-unit te brengen en bovendien heb ik de wet: nieuw erin, oud eruit - goed toegepast. En ik bliefde ook niet een heel duur ding, want ik strijk immers alleen slopen.
Al was zoonlief het weekend even hier en hij moest een overhemd strijken, dus er wordt ook nog wel eens - niet door mij, hij kan dat veel beter - ook nog wel eens een overhemd gestreken.

Thuisgekomen gisteren direct een proefrit gemaakt; ik had toch nog wat slopen liggen om te strijken en oh...zalig he..

Zo is alles weer gladgestreken. En mijn bui ook. Want bedacht dat om een ander resultaat te krijgen, ik iets anders moest doen. Denken was niet genoeg. En dan ook nog heel ander schoeisel aan dan normaal hahah. Mijn groene laarsjes...Die had ik zeker al 4 jaar niet meer aangedurfd. De laatste keer liep ik aan beide hielen mega grote blaren op. Dus meed de laarsjes. Terwijl ze zo leuk zijn. Met zo'n lekkere pittige hak. Bijna alsof ik mijzelf ook niks leuks meer gunde. Laat dat '"bijna" maar zitten.

Dus als eerste mijn strijkijzer vernieuwd. (Het was overal gelukkig redelijk rustig) Toen ook nog even wat kledingzaken ingelopen. Jemig...een sjaal van € 70,--!! Mooi hoor, maar gewoon een stukje omzoomde stof.
Maar eerlijk is eerlijk; wel leuk om even wat inspiratie op te doen. Wat is er in de mode deze lente.
Ik denk een blij gezicht nog het meest voor mij. Blij en tevreden.

Niet dat ik nu opeens koop-drift heb, maar het is leuk om met andere ogen naar wat ik al heb te kunnen kijken. Hoe zaken anders combineren waardoor het voor jezelf toch weer nieuw lijkt. En dat kan ik goed.

Toen de V&D nog bestond liep ik vaak binnen om vooral te snuffelen bij de sjaals en handschoenen. En dan was het een sport om te wachten op de opruiming en zo heb ik menige sjaal voor € 5,-- gekocht. Omdat het de laatste was of de laatste dag van de opruiming. En sjaals daar doe ik heeeul lang mee. Wel altijd in kleuren die me opfleuren.

Vandaag werd ik wakker en ik was nog steeds moe. Maar toch maar de dag beginnen en mezelf toespreken dat ik eerst maar eens lekker ga douchen. Daarna zien we wel weer. Dan ruik ik naar een lavendelbosje. En ik hoef nergens naar toe, dus laat wakker is helemaal niet erg.

Zag nog een leuke vacature, waar ik - gezien mijn achtergrond (huisje, kruisje etc) - uitstekend geschikt voor zou zijn, maar ja....ben ik weer te klein!!


Kruisdragers gezocht!

Volgende donderdag is het dan eindelijk zover! The Passion 2018 in Amsterdam Zuid-oost. En jij kunt erbij zijn in een hele bijzondere rol, namelijk als kruisdrager! Er zijn nog enkele plaatsen vrij gekomen en jij kunt die plek invullen.

Ben jij:
- Beschikbaar op maandag 26 maart en donderdag 29 maart vanaf 18.15 uur?
- Tussen de 1.80 - 1.85 meter?






5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha. Kruisdragers gezocht. Nee, bedankt.

Liesbethblogt zei

Ik ben duidelijk te klein voor dat kruis, maar zou er wel graag heengaan. Mooi evenement.
Die sjaal komt er bij mij niet in wat een geld zeg!

Iris Papilio zei

Tjonge wat ze al durven vragen voor een sjaal!
Ik heb ook nooit dure hoor.. en afwisselen is juist ook leuk!
Kruisdrager.. hoop dat ze er genoeg vinden!

Anoniem zei

Waar stond die vacature in? Mijn dochter heeft die lengte en woont in Zuidoost..en wil nog bijverdienen.

Anoniem zei

Aanmelden bij de EO - the passion