zondag 3 mei 2020

Mei-wijsheden

Mijn oude aardrijkskunde leraar had een gortdroog gevoel voor humor. Ik kon het dan ook erg met hem vinden.

In mei zei hij vaak en regelmatig:


"In mei leggen alle vogels een ei.
Behalve het Paard.
Dat doet het in maart."


Hij was dan ook geen biologie-leraar.

Hoop dat er in mei een aantal mensen met een goed verstand maar ook die strategisch kunnen denken, besluiten nemen voor de toekomst van ons land. De economie maar ook in verband met de gezondheidsrisico's.

De maand begint altijd met herdenken en vieren. Interessant dat we dat zo vlak achter elkaar doen. In die context hoorde ik ook al mensen praten over dat die Intelligente Lockdown met oorlog te vergelijken is.

Dan hoop ik toch echt dat de IL het enige is wat ik op dat vlak meemaak. Oorlog is niet iets wat de verwende jeugd nodig heeft. Of dat daardoor de kerken weer vol stromen. Of dat daardoor 'wij' weer dingen wat meer gaan waarderen.

Dank je de koekoek!

En die Koekoek, nou die doet nog eens rare dingen met eieren! Of zijn neef, in een klok!



Afbeelding van FotoRieth via Pixabay 





4 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Ik vind het ook een rare vergelijking. Je kan corona wel zien als een vijand, maar om de lockdown te vergelijken met een oorlog gaat me ook te ver.

Ik ga nu even bij het paard van de buren kijken of ze haar ei al uitgebroed heeft :)

Lot zei

De koekoek hoorde ik gisteren ook.

Bertiebo zei

Hahahaha, ik zit hier hardop te hinniken!

Mirjam Kakelbont zei

Hahaha. Deze versie van mei kende ik niet. Ik ga 'm onthouden.
Oorlog? Tachtig jaar geleden begon de oorlog, toen moesten mensen vechten of vluchten. Wij hoeven alleen maar binnen te blijven.