woensdag 27 mei 2020

Vakantie gaat door!

Begin van het jaar regelden wij - een aantal kinderen en kleinkinderen - dat mijn moeder naar haar geliefde vakantie-adres kon een weekje voor de viering van een Kroonjaar. Waar zij niet meer henen ging, want ze durfde niet meer dat hele stuk in de auto te rijden. Terwijl ze het prima kan en wel naar haar familie 150 km verderop rijdt. (Maar dat is 'anders' want daar kan ze gewoon rechtdoor rijden op de snelweg zegt ze) Daarbij had zij, smoeders eigen, toen wij haar bevroegen hoe die ideale vakantie eruit zou zien, wel een eisenpakket.

Ze wilde niet meer met haar zuster daarheen. Dat deed ze kennelijk al twintig jaar met tegenzin.
Ze wilde wel met 'iemand' die ook auto kon rijden.
Ze wilde dus niet alleen, want alleen dingen doen daar heeft ze een hekel aan en doet ze niet. Dus gaat nooit naar een restaurantje, een tentoonstelling, een museum, de bioscoop, het theater tot iemand haar uitnodigt.
Dus die 'iemand' die ook kan autorijden, moest ook haar gezelschap zijn die week.

Dus alle ogen waren op Kwatta gericht, maar deze Kwatta had absoluut geen behoefte aan een week in een huisje zitten met smoeder. En het hele programma weer volgens smoeders wensen en eisen in te vullen. Bovendien heb ik door schade en schande "Neen" leren zeggen.

Bestaat de kwatta chocoladereep nog? - Off topic - Sat4all ...

Been there, got the T-shirt.

Gelukkig offerde iemand anders zich op kon iemand anders.  Die het eiland ook goed kent en misschien op andere ideeen komt om samen met haar te doen. En die wel spontaan op een terras bij het strand gaat zitten uitwaaien (en dan niet hoort dat 'we' dat natuurlijk niet elke keer gaan doen; het moet niet als 'vakantie' voelen. Of  misschien als genieten!).

Tot de Corona maatregelen kwamen en het hele land op slot ging. En vakantie vieren al helemaal niet meer een prioriteit was. En we er maar op moesten rekenen dat het helemaal niet doorging.

Nu, per 1 juni, mogen de terrassen weer open. En kan je naar een vakantiepark of camping.

Dus gaat haar vakantie door. Had nog contact met de verhuurder, die de hartelijke groeten gaf en mijn moeder als een 'kwetsbare oudere' omschreef die zich uiteraard wel aan de 1,5 meter voorschriften moet houden. Dan zou het wel goed komen.

Mijn moeder slikt nul medicatie, heeft geen ouderdomskwalen behalve versleten heupen, maar daar heeft ze bionische vervangers voor, dus ze kan weer zonder pijn lopen en woont gewoon zelfstandig met eigen koophuis en auto voor de deur. Vrienden om de hoek, clubjes waar ze heen kan gaan (na de Corona dan). En ieder jaar op vakantie, maar dan niet meer naar haar lievelingsplek, maar wel op vakantie.

Maar met de tanden op elkaar met haar zuster in een sleurhut.

Je zou van minder ongelukkig worden.

Dus daarom zei deze Kwatta tegen de familie; zoek maar een ander, ik wil niet mee.

(maar ik WIL niet met mijn moeder maar ik wil met een blonde vriend, een lekkere geile.. aka Van Kooten en de Bie).










8 opmerkingen:

klaproos zei

whahahahahaha, heerlijk Cellie, wat een heerlijk geschreven vakantiedrama,
nou raad eens wat.... ik heb een supergeile beer voor je uitgezocht, je krijgt 'm :-) op vakantie rundhauzen daar komt íe binnenkort aan :-)

nee zeggen is ook een ondegewaardeerde kunstvorm hé :-)

xxx

Anoniem zei

Tja, idd moest meteen aan de verkrampte De Bie denken, en de eeuwig opgewekte, maar dwingende Keesmoeder ernaast.haha, en jij Kwatta, pakt het prima aan.

Marlou zei

hahaha... met een lekkere blond, achterop de motor!!


Heerlijk.
En goed dat je voor jezelf kiest.

Hou vol!
Groetjes, Marlou

Luz zei

Hahahahahaha geweldig geschreven weer!

Nicole Orriëns zei

Fijn dat je nu niet mee hoeft zeg!

Firma Fluitekruid zei

Haha, ik moest inderdaad meteen aan de zoon van Carla van Putten denken, van Koot en Bie. ('Ik wil geen kerstboom met kluit, moederrr... Ik wil niet gezellig achtjes draaien op het ijs, moederrr... Ik wil een geile vriendin, met rood ondergoed. Maar ik heb alleen maar mijn moeder. Daar word ik voor behandeld...')
Goed gedaan hoor, het moet voor jou ook als vakantie voelen.

guusje zei

Ik hoop dat je wens vervuld wordt! Val je echt op blond?

mrs H. te B. zei

Hihi - die laatste zin... Ik heb tijden te pas en te onpas geroepen "Maar daar ben ik voor behandeld!!" - ook zo'n mooie!