donderdag 25 februari 2021

Bananas!

Was gedaan. Even een klein boodschapje in het winkelcentrum (zie hieronder) en bij de andere supermarkt kocht ik een bosje tulpen. Die had ik wel verdiend vond ik en met een diepte-investering van wel € 3,-- haalde ik nog meer lente in huis. En iets waar ik naar kan kijken en blij van word. Goed voor de stemming!

In de zon in de tuin een stuk gelezen, zalig met een zonne(lees)bril op. En ook weer verder gewerkt aan tuinklussen. Voornamelijk snoeien. Zonder jas in februari buiten kunnen zijn. 

En een paar bruine bananen riepen mij vanaf de fruitschaal om wat met ze te doen - behalve weggooien - dus bedacht daar een bananenbrood mee te maken naar een recept van Miljuschka en een beetje van mijzelf. Alleen had ik geen cakevorm meer en alle vormen die ik wel had waren echt te groot, dus bij de supermarkt gekeken naar een langwerpige cakevorm waar ik een week geleden nog mee in mijn handen stond en dacht...ach..doe maar niet. Had ooit wel een vorm, maar die was roestig en niet zo smakelijk meer om in te bakken.


Afbeelding van Couleur via Pixabay 



Natuurlijk was die vorm nu weg. Dus haalde een vierkante vorm. Ook grappig. Wil iemand een blok bananenbrood? (In het Engels klinkt het grappiger trouwens). Right.

Blij met jullie opmerkingen bij mijn blog van gisteren. Had ik even nodig; wat goede opbouwende kritiek. Dank!




3 opmerkingen:

klaproos zei

een blok banaan :-) ja hoor lijkt me heerlijk

Marlou zei

ha Cellie,

doe mij maar een blok banaan...
Lijkt me heerlijk!

Heb het goed vandaag...

Mirjam Kakelbont zei

Ja lekker, een stuk right bananenbrood! Zal je altijd zien...en de kringloopwinkels dicht. Geniet ervan net als van het mooie weer.