vrijdag 12 februari 2021

Poelifinario

Mijn schaaltje wat ik met water gevuld voor de vogels buiten had staan had een bevroren inhoud in de ochtend. Dus als eerste snel schoon water erin gedaan en in de loop van de dag even kijken of het nog onbevroren is. Wel tot een paar keer toe verversen bleek. Want nu vriest het ook stevig overdag. Na een paar uurtjes alweer bevroren. Logisch natuurlijk.

Dus af en toe weer even verversen.

Bij de plaatselijke supermarkten is er niets te koop qua vetbolletjes of zoiets. Dus was blij dat ik nog wat had liggen maar nu ook op. In een schaaltje strooide ik nu maar wat pompoenpitten die ik voor eigen gebruik had gedroogd en wat rozijnen (dat las ik ergens).

Wel grappig te zien dat de koolmezen heel slim wel het pindakaaspotje weten te vinden en ook nog de uitgedroogde zonnebloemen. De rest zijn allemaal nogal domme vogels. 

Past wel bij de bewoner van de tuin. Hahah!!











6 opmerkingen:

Bertiebo zei

En kieskeurig. Ik las dat water niet hoeft zolang er sneeuw ligt

izerina zei

Helaas kan ik geen vetbollen ophangen. Te veel kauwen, die zo'n bol in één dag opeten. Daarom strooi ik maar.

nicole orriens zei

Dat het vogelvoer gewoon op is in de winkels zeg! Wij hebben gelukkig nog voorraad.

Marlou zei

Haha poelifinario... wat was hij goed he!!

Dat van die rozijnen wist ik niet.
Ik ga er meteen wat strooien.

Heb gisteren in de dierenwinkel nog wat strooigoed gekocht.
Een stuk duurder dan bij de A.ction. Maar ja... die is dicht...

Prettig weekend,

Marlou

Iris Papilio zei

De meeste vogels die hier komen zijn eksters en duiven. De kleintjes zien we maar af en toe en juist dat is zo schattig!

Lot zei

Een spreeuwen invasie hebben we en de kool-en pimpelmeesjes zien we weinig. De bonte specht komt nog wel als de spreeuwen even weg zijn en het roodborstje hipt overal tussendoor.
Ik had gelukkig een grote voorraad voer ingeslagen