vrijdag 18 maart 2022

Hamsteren, the sequel

Las her en der dat 'overal' de zonnebloemolie op was. En er gehamsterd werd. Omdat er geschreven is dat veel zonnebloemolie uit Oekraine komt. Er er in een land in oorlog misschien wel niet eens gezaaid, laat staan geoogst kan worden.

Net als de bloem. Niet de zonnebloem, maar tarwebloem. Dat wordt kennelijk ook gehamsterd, want in mijn supermarkt waren de schappen leeg. 

In de andere supermarkt in het winkelcentrumpje ook. Geen olie, geen bloem.

Tenzij iemand grote bakplannen heeft natuurlijk. Mega-veel oliebollen frituren. Moet je eigenlijk ook nog wc-papier gaan hamsteren. 

Jullie iets gemerkt van schaarste van deze producten?


Afbeelding van Bruno /Germany via Pixabay





14 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik hamster niet en ik heb er ook niets van gemerkt. Wel gelezen van de run op meel.

klaproos zei

nee, niks van gemerkt, ik gebruik altijd olijfolie :-)

Mevrouw W. zei

Wij bakten vroeger altijd brood en toen twee jaar geleden opeens iedereen bloem ging hamsteren en er nergens meer bloem meer te krijgen was, zijn we ermee gestopt. De broodbakmachine was trouwens ook niet veel meer en moest eigenlijk vervangen worden. Sindsdien kopen we gewoon brood.
Nu heb ik van hamsteren nog niets gemerkt. De producten die ik altijd koop, zijn er tot nu toe nog gewoon. Zelf hamster ik niet.

Von zei

Mensen beginnen te hamsteren op het moment dat mensen beginnen te praten over hamsteren. :) Hier geen hamsteraar en ook niets gemerkt van lege vakken.

Lot zei

Vorige week stond olie op mijn boodschappenlijstje en heb ik er 2 gekocht met als reden dat ik verwacht dat het duurder gaat worden.
Ik heb altijd veel voorraad en die hou ik nu extra goed op pijl.

Siebrie zei

Mijn dochters (13 en 10) hadden het gehoord, en wilden dat ik chips ging hamsteren :D

pourquoi pas ??? zei

o shit en ik maar WC papier hamsteren. Tja lees geen kranten.

Anne J. zei

Ha ha, jij hebt echt een grappige geest!

Marlou zei

ha Cellie,

nee... hamsteren... heb ik nog nooit gedaan en zal ik ook niet doen.
Heb gewoon vooorraadjes in de keukenkast, zodat ik niet altijd de deur uit hoef als ik er geen zin in heb.
nee... ik wist niet eens dat er nu al lege schappen zijn.\
heb het hier nog niet gezien.

Prettig weekend, Marlou

Nicole Orriƫns zei

Ja, het is wat met dat hamsteren... Is het niet toiletpapier dan is het blijkbaar meel en nu zonnebloemolie.

berber zei

ik las het bij Teunie (Eenvoudig Leven) dat de zakken meel van 25 kg niet aan te slepen zijn. Ik heb voorraad maar dat is omdat mn boodschappen worden bezorgd en ik slecht ter been ben. En als ik ineens trek krijg in een kroket... maar er ligt 1 doosje met 4 kroketten in de vriezer.

Marie zei

Wij gebruiken redelijk veel bloem, bakken veel zelf. Ik heb meestal 4 kilo in voorraad. Gebruik meestal biologische bloem. Twee jaar geleden had ik dus geen bloem meer omdat iedereen hamsterde. Net alsof opeens iedereen brood ging bakken.

Mevrouw Niekje zei

Nog niet, hier staat nog een fles zonnebloemolie in de kast, en een fles olijfolie en een fles arachideolie en een fles druivenpitolie. Meel heb ik genoeg om af en toe een roux voor een saus mee te maken, manlief kan een keer pannenkoeken bakken en meer hebben we niet nodig. Ga ook niets inkopen, merk het wel hoe het gaat, dan doen we het zonder, zal vast wel lukken.

Mevrouw Niekje zei

haha, ik denk dat ik maar roomijs ga hamsteren, je weet maar nooit!