dinsdag 8 maart 2022

Mazzel

Wat een mazzel dat ik naar de tandarts ben geweest. De afspraak kon nakomen en betalen (straks) en pas over een half jaar weer verwacht wordt. Dan zie ik dan wel weer hoe ik dit doe met mijn werk (want dan waarschijnlijk op kantoor constant). Geen zorgen over maken nu al dus. 

Wat een mazzel dat ik de sleutel van mijn kettingslot kwijt was geraakt onderweg (hangt aan de ring met de sleutel van mijn vaste slot) en dat ik die op de terugweg op het fietspad zag liggen! Plastic bovenkant was afgebroken. Grappig dat ik tijdens het boren en schrapen en weet ik veel bedacht hoe ik dit ging oplossen. Reserve-sleutel opzoeken thuis, kopietje maken of laten maken. En erop vertrouwen dat mijn fiets met maar 1 slot op slot, niet aan een nietje vastgezet er toch nog zou staan. Mazzel dat dit lekker afleidt.

Mazzel dat ik mijzelf nu de kosten van een verdoving gun bij de tandarts. 

Wat een mazzel dat ik koffie kan drinken met een nog verdoofde mond. Slabbertje bij de hand houden!

Wat een mazzel dat ik de auto van het dakreparatiebedrijf al vroeg in de ochtend in de straat zag staan. Die afgewaaide dakpan wordt binnenkort weer gerepareerd en dan kan ik kijken hoe ik de natte plekken in de badkamer aanpak.

Oh ja...mazzel dat het droog is buiten!

Mazzel dat ik bij dat alarm van 12.00 uur op de eerste maandag van de maand me totaal geen zorgen hoef te maken, noch hoef te denken waar hier dan in Godsnaam schuilkelders zijn. Iemand een idee?

Wat een mazzel dat dit de enige zorgjes zijn die ik heb.

Nou ja, behalve wat dingen over mijn werk. Maar wat een mazzel dat ik werk heb! En geen Participizza-wet uitkering. 






9 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja, dat alarm... Die mazzel hadden we allemaal gisteren!

klaproos zei

Och ja wat een heerlijk gevoel geeft dit liedje, we hebben allemaal ontzettend veel mazzel cellie, alleen we blijven wel die hollanders hé, klagen waar het kan, maar er is toch zóveel moois, ik vraag me wel eens af of die notoire klagers een beetje zelfkennis hebben :-) ennieweej, ik vind het zalig om herman weer eens te horen wat is het toch een veelzijdige duizendpoot hé, super....

Lot zei

Fijn posotief blogje vandaag

Marlou zei

Ha Cellie,

ja... jij bent een echte mazzelaar!
Ik trouwnes ook.
En klagen... doe ik zo goed als nooit.

Fijn, Herman van Veen...

Groetjes, Marlou

nicole orriens zei

Alles valt inderdaad in het niet bij de gebeurtenissen in Oekraïne.

Alice K. zei

Tel uw zegeningen...

Het is even omdenken maar brengt wel veel positieve energie in je leven... Leuk geschreven!

groetjes Alice K.

izerina zei

Heerlijk,om alles van een positieve kant te zien

Anoniem zei

We hebben veel om dankbaar voor te zijn.

Mevrouw Niekje zei

Wat een mazzel dat ik jouw blog lees en dan zo'n leuk liedje van Herman kan beluisteren!