zaterdag 12 maart 2022

Podcastparade

 Als ik niet in slaap kan komen, of als ik te vroeg wakker ben, dan luister ik graag naar een podcast. 

Viel me op dat Gijs Groenteman er heel veel maakt of aan meewerkt. Zo luister ik naar:

Met Groenteman in de kast; mooie interviews
Weer een dag; met Marcel van Roosmalen, elke ochtend zeer vroeg online, bijna live.
Teun en Gijs vertellen alles; met Teun van de Keuken. De grachtengordel-elite noemen zichzelf spottend
De Kamer van Klok; Volkskrant podcast
De podcast over Harry Bannink
Op Winterreise met Oliemans en Groenteman; van het concertgebouw

En nog veel meer.

En grappig is dat hij in de podcast Teun en Gijs Vertellen Alles, altijd even met zijn moeder, Hanneke belt. 

Moest in het begin aan zijn nogal lijzige stem wennen, maar nu kan ik hem goed hebben. Luisteren jullie wel eens naar een podcast en zo ja, welke?










11 opmerkingen:

Kliefje zei

Oh, daar doe ik niks mee, podcasts. Ik hoor de hele dag al genoeg gepraat, dus het is echt niet mijn ding.

Loudi zei

Ik ben een beginnend podcast-luisteraar. Behalve naar de meeste door jou genoemde vind ik Marc-Marie en Aaf vinden iets ook heel leuk. Elke zaterdagmorgen.

Bertiebo zei

Laatste twee: De goudschat van Sesrooskerke en Het geheim van Wijsman

mrs H. te B. zei

Omdat ik slecht hoor zijn podcasts niet zo aan mij besteed. Ik ken ze nog niet met ondertiteling ;-) - Oh, ja, dat heet krant of boek....

Lot zei

Ik heb net de NRC app geinstalleerd en ben nog zoekende. Wil ze gaan luisteren als ik mijn thuisoefeningen doe als afleiding. Langer dan een half uur hou ik niet goed zol.
Afgelopen week op de app NPO 1 de serie Daders geluisterd. Intervieuws met diverse soorten misdadigers, de inbreker die een Vincent van Gogh uit museum stal, een moordenaar en een drugsdealer etc

klaproos zei

:-) ik ken hem niet... als ik niet kan slapen, g aik ademhalingsoefeningen doen :-) dan val ik meestal zo weer in slaap

fijn weekend cellie

ella zei

O ja ik luister zeker podcasts. In het Rijksmuseum b.v. dan wordt elke keer een voorwerp/ schilderij besproken. Van het AD luister ik de Zwarte dag van Hans of de moord op de duivenmelker en leven zonder stress zet ik ook wel eens op. Er is zo veel keus. Veel luisterplezier,gr. Ella angryoldwife@blogspot.com

Jo zei

Ik ben helemaal verslingerd aan The Archers, op BBC4. Luister ik al meer dan 40 jaar naar.

Een hartelijke groet van Jo.

Roelie zei

Ja ik luister vraag naar Gijs Groenteman. Oa ook naar Lijstjesvanlohues, waarin hij en Daniel Lohues over muziek praten

Anoniem zei

Is dat ook een podcast, ken het alleen van bbc4.

Marlou zei

Ha Cellie,

ja... de podcast van Harry Bannink, van Gijg Groenteman.
Heb je die beluisterd.
Zo heel veel fijne interviews.
Ik heb er van genoten.
Zit er over te denken om ze nóg een keer te gaan beluisteren, maar er is nog zoveel meer...

Fijn!

groetjes, Marlou