zaterdag 26 maart 2022

Snottebelle Macaronica

Even wat uurtjes met de kleinkinderen geweest deze week en in het OV zonder mondkapje en hoppaaaaa...Snot overal. Net maar een Covid-testje gedaan, maar die was negatief. Maar zag het al aankomen met het koud hebben als het buiten stralend weer is en een natte neus en wat rillerigheid.


Afbeelding van PublicDomainPictures via Pixabay


Hopen dat het snel weer over is. Op tijd slapen in ieder geval en hoop het weekend even in de zon te kunnen werken in de tuin. Blij dat ik gisteren een lekker paprika/courgette prutje had geroerbakt en er nog genoeg was om vandaag te eten. Vers en met veel vitamine C.

Mijn afgewaaide dakpan is eindelijk teruggelegd. Vroeger klommen ze van het dakbedrijf zo het dak op, maar dat mag denk ik arbotechnisch niet meer, dus er kwam een hoogwerker. Waar voorheen 1 mannetje genoeg was om het autootje te besturen en ook het dak op te klimmen, kwamen er nu 2. 

Toevallig zag en hoorde ik ze, omdat mijn werkkamer aan de voorkant van het huis is, waar de pan was afgewaaid. Toen ik later na mijn postrondje thuiskwam zag ik allemaal teleurgestelde kraaien op het dak rondom het voormalige gat. Daar konden ze zo lekker nestmateriaal uithalen. En waar was dat gat nou?

Ik riep nog 'Sorry', maar ze kouwden me lekker uit. Wat ik met de hoorapparaten in, keihard hoorde. Wat een heerlijk geluid!



4 opmerkingen:

izerina zei

Vooral deze tijd heeft zijn vogelconcerten. Geniet er van

Luz zei

Wij óók verkouden, thuistest negatief.
Ivm bruiloft van onze dochter toch maar bij GGD laten testen...positief!
Gelukkig mochten we erbij zijn omdat onze klachten geruime tijd geleden begonnen waren en we, behalve nog een vol hoofdgevoel, geen klachten meer hebben.

Lot zei

In de voortuin hebben we in de winter een voederboom en een schaal op paal staan. Gisteren de paal al weggehaald en nu zitten er elke keer gaaien en duiven in de boom verbaast rond te kijken waar de schaal gebleven is. Sorry beestjes, oktober komt hij weer

pourquoi pas ??? zei

Wij hebben de buurvriend het dak opgestuurd. We hebben 3 nesten onder ons dak, al jaren. Behalve vorig jaar toen had de x gootegels geplaatst maar dit jaar wisten ze weer hoe het moest en liggen de gootegels nutteloos te zijn. beterschap.