maandag 11 april 2022

Stel dat..

Vroeg op - voor een zondag dan - want op deze tijd zit ik al in de bus dan richting station op doordeweeksedagen, dus vroeg is relatief, om de F1 in Australie live te zien. Zo fijn dat dit kan. En hoe ik hiervan geniet. Kijk met een aantal mensen die online commentaar leveren. Altijd leuk.

Helaas viel Verstappen zijn auto in ronde 38 stil en viel hij uit. Technische problemen. Gelukkig werd zijn teamgenoot tweede. Maar toch weer leuk om te kijken. En lekker vroeg klaar. Heb je nog wat aan je dag haha!

Al heb ik nog geen idee wat ik moet doen. Moet?? Moet helemaal niks natuurlijk. Dus gebruik maar een ander werkwoord.

Ik mag lekker douchen en aankleden. Kan nog warm water uit de kraan krijgen al douche ik nooit heel lang, maar geniet er wel altijd van. Dat het kan. Genoeg huishoudens die zo'n hoge energierekening hebben, dat ze dit niet meer kunnen of durven. Laat staan de kachel nog aandoen.

Ik mag de krant lezen. Of ik mag een boek lezen. Mag nadenken over wat ik zou willen en kunnen veranderen of moet vervangen in huis. Of er na de aanschaf van gehoorapparaten nog geld over is om dat te doen. 

Mag ook stukje fietsen, naar een stad/dorp verderop. Naar tuincentrum geweest. Zag een vader met jonge kindjes stuntelen met het winkelwagentje. Hij had geen muntje bij zich en dus ging hij richting de balie om daar te wisselen; onhandig met die kinderen erbij. Gaf hem mijn gratis winkelwagenmuntje. Daarvan staat een heel potje bij de klantenservice van de supermarkt. Kan je iedere dag er eentje gratis pakken mocht je dit willen. Dus boeien. Liep dus zonder wagentje de supergrote winkel in en kocht een kleine (die grote zijn mega=duur en ze groeien vanzelf groot) lavendelplant. Hahah....kreeg direct letterlijke groene vingers. Kan ik ook nog stekje van afhalen en dan heb ik volgende jaar gratis verse lavendelplantjes. Kijk...zo komt splinter door de winter. Leuk om even te kijken, maar ook daar is alles aan de prijs. 

Komt het oude adagio wat ik ooit op een financiële training leerde van pas : How can I achieve that? Mijn creativiteit gebruiken. Zaadjes en stekjes en goed om je heen kijken wat er allemaal kan en past. Maar ook weten wat er niet kan. .I never promised you a rose-garden tenslotte!

Onderweg fantaseerde ik wat ik zou doen als ik de hoofdprijs (of de tweede of derde hahah) zou winnen in de Staatsloterij. Wat zou ik willen en nog belangrijker; wat zou er dan kunnen. 

Studiefonds voor de kleinkinderen in ieder geval. 
Zo'n moederfiets voor mijn dochter met een beveiliger erbij als ze de fiets ergens parkeert.
Fietsje voor oudste kleindochter.
Een auto voor mij, hoeft niet nieuw te zijn. 



6 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Ik moest zoonlief om 6 uur wekken en om 10 voor 7 ging hij de deur uit: samen met vrienden naar de F1 kijken. Jammer van Max :(

izerina zei

Heerlijk,dat fantaseren over een hoofdprijs.

Bertiebo zei

Oh dat doe ik ook vaak, fantaseren over de hoofdprijs. Ik weet precies wat ik zou doen inmiddels. Maar de kans is nul want ik speel niet mee

Marlou zei

ha cellie,

haha... ja... fantaseren over de hoofdprijs.
Ik denk, dat ik dan eerst een lange duinwandeling ga maken en bedenken, wat ik er mee zal gaan doen.
Voor mezelf niet veel, dat weet ik nu al.
Ik heb immers alles al...

Misschien een nieuwe vloer en dubbele beglazing...

Dagdag!
groetjes van Marlou

Mevrouw Niekje zei

Ik doe nergens aan mee en daarom fantaseer ik ook nooit over de hoofdprijs. Ik moest gisteren ook helemaal niets van mezelf en mocht van alles, dus echt een lekkere zondag!

Luz zei

Het is altijd fijn om je kinderen af en toe een steuntje in de rug te geven en ze wat op weg te helpen. Dat is iets anders dan ze verwennen. Hoop zó voor je dat je een grote prijs wint, je verdient het!