vrijdag 22 maart 2024

Beestachtig

 En ja hoor, ik voorvoelde het al; gisteren mocht ik ook opeens even de nieuwe inwerken. Op mijn werkplek, dus kwam aan niets van mijn eigen werk toe. Niets.

Komt de baas nog even beneden rondstappen en oh ja...werk je nog wel al je taken af? 

Het is dat ik zo keurig ben opgevoed; of eigenlijk geleerd heb om me niet te laten gaan, want dan volgt straf, maar ik was echt verbaasd dat nadat ik aangaf het te druk te hebben momenteel zo'n opmerking maakt. Waar de nieuwe bij was uiteraard; hij begrijpt al dat ik niet flip. Toch maar leren, net als andere drama collega's dat WEL te doen. Ga eens janken, schreeuwen of met deuren slaan. 

Ga hem hierop vandaag dus even op aanspreken. Want gisteren een superlange dag gemaakt om alles toch nog redelijk bij te hebben.

Er is namelijk niemand ter ondersteuning van mijn werkzaamheden.

Dat voelt Bor de Wolf en ongewaardeerd. Met zijn spin in het web!

Bij de beesten af dus.

11 opmerkingen:

izerina zei

Goed je grenzen aangeven hoor!

Anoniem zei

Oef, als je een leerling inwerkt kan je je eigen taken niet doen. Het is het een of het ander. Wat een dombo van een baas zeg. Ik hoop dat je tot hem doordringt.

ella zei

Is er in deze tijd nou helemaal nergens anders een baan te vinden? Want ik lees al jaren alleen maar over kommer en kwel. Elke dag met tegenzin naar je werk en ook nog vaak gedoe met het vervoer. Dit is niet goed voor je gezondheid. Er zijn twee keuzes; of je accepteert al die ellende of je probeert er iets aan te doen.
Groeten Sara.

Ina zei

Kan het zijn dat ze een personeelsdossier van je aan het aanleggen zijn waarin ze toewerken naar het voortijdig beëindigen van je contract? Om wat voor reden dan ook? De trucjes en maniertjes die ik de laatste tijd over je werk in je blog lees, komen me nl. heel bekend voor...Lieve en meelevende groet, Ine

nicole orriens zei

Goed dat je je baas hierop gaat aanspreken!

Bertiebo zei

Spreek hem aan. Doe het. Doe het echt!!! En wees boos.

mrs H. te B. zei

IK ben benieuwd wat je wel geantwoord hebt op zijn vraag of je ook nog je (andere, eigen) werk zou gaan doen? Kreeg je de gelegenheid om te reageren, en zo ja, LUKTE je dat?
(Ik zou zelf hopen om te durven zeggen: Nee, want ik moet vandaag ander werk doen, o.i.d. Maar ik weet het weer heel goed voor een ander, hoor!
Ik wens ja, na vandaag, een HEEL goed weekend!

Susan zei

de manager weet precies bij wie hij zo'n opmerking kan maken.

johmar zei

Slechte werkgevers , weet er alles van. Maak zelf schoon op een zorginstelling voor mensen met een beperking via een extern schoonmaak bedrijf, deze week kreeg ik een schema om beter schoon te maken in de tijd die er voor staat. Liet het op een van mijn huisjes aan de contactpersoon van de instelling lezen , die onmiddelijk zei , wat een raar schema ten eerste te weinig tijd en ten tweede staan er hele rare taken in, zoals het elke week stofzuigen en dweilen van de bergingen, nou zei ze, dat is totaal onnodig werk. Elke dag stofzuigen van de entree was er nog een. Weet je wat wij gaan doen zei ze, ik ga zelf wel eens een schema maken , met wat wij belangrijk vinden en zodanig dat je nog steeds niet genoeg tijd hebt want daar kunnen we niets aan veranderen, maar wel overbodige werkzaamheden schrappen, wij bepalen hoe wij de schoonmaak willen en niet jouw werkgeven.

Lena zei

Ik sluit me helemaal bij Ella aan. Dit lijkt me geen gezonde situatie. In mijn omgeving zijn een aantal mensen van rond de 60 met een andere baan begonnen.
Moet echt nog wel lukken voor iemand met zoveel ervaring.

Sylvia zei

Die man heeft een corrigerend uppercut nodig.