dinsdag 12 maart 2024

Viel weer enorm mee

Begon de dag met 5 minuten vertraging op de heenreis bij vertrek. Kunnen onderweg een beetje inhalen, dus was maar 3 minuten later op mijn eindstation.

Eerst maar eens even 'goede' koffie getankt op een andere verdieping dan waar ik werk, ook voordat het daar weer enorm druk werd. En zijn maar een aantal goede koffieapparaten in het gebouw, de rest krijg koffieconcentraat met warm water aangevuld. Geen verse boon te bekennen. Maar dus heerlijke kop Shut the Fuck up. 

En het regende pas toen ik in mijn werkstad aankwam. Dat scheelde ook weer enorm. 

Ben alweer een stagiaire aan het inwerken. Het scheelt ook enorm dat deze redelijk slim is en dus sneller snapt hoe processen hier in elkaar zitten en waarom wij 'verschillende' smaken hebben. En je die goed moet invoeren in ons CRM systeem. Oh ja, ze maakt ook aantekeningen.

Dus liet haar vanochtend een aantal aanmeldingen zelf uitwerken. Dat ging goed. En dat is een fijn gevoel, want bij de vorige stagiaires duurde het soms weken voordat ze uberhaupt maar begrepen hoe de zaken in elkaar zaten en waar je op moest letten bij invoeren. En oh ja...dat er dan ook nog een afspraak moest worden gemaakt, dat klikte nog later. En secuur werken. Oh ja??!!!

Kreeg in de loop van de middag diverse meldingen van de NS-app dat er verstoringen waren op mijn traject. Maar pas op het station de melding dat mijn intercity helemaal was uitgevallen en ik dus of een half uur moest wachten minimaal of een boemeltje moest nemen waar ik een half uur langer mee onderweg was. Koos toch maar voor het boemeltje. Was wel klaar met het koude station. 
Maar net toen ik instapte gaf het systeem op de borden aan dat deze trein niet verder ging dan halverwege. En dus op CS overstappen. Gelukkig wist ik dat ik ook kon overstappen waar ze van die moppen hebben, koekjes dus en daar verder in wederom een boemeltje, want daar stoppen geen Intercity's. 

Viel me eigenlijk best mee. Redelijke aansluiting, de bus kwam ook tamelijk snel en al met al was ik maar een half uur later thuis. En omdat ik gisteren al had gekookt voor vandaag, alleen nog even pasta koken en klaar. Direct de waterkoker aan, water in een mum kokend, in een pan, pasta erbij (had ik onderweg al zitten bedenken, welke volkoren pastasoort het vanavond zou worden) direct ook pan uit koelkast met pastasaus (met verse groenten) en hoppa: lekker eten. 

Kunnen we dus direct in de relaxmodus en is mijn gezeik eigenlijk overbodig. Je zit droog, je hebt te eten en straks mag je ook nog in een warm veilig bed slapen. En oh ja, je krijgt ook nog elke maand salaris!


Image by ...♡... from Pixabay



Dus viel weer enorm mee vandaag.









4 opmerkingen:

izerina zei

Zal het ooit wennen,dat slechte OV?

Mirjam Kakelbont zei

Nu klinkt het alsof je je salaris in je schoot geworpen krijgt (-: Reizen met het OV kan je dag maken en breken. Zeker wanneer het iedere dag terugkomt. Zolang je geen azijnpisser bent...

Marleen B zei

Tijd + geld bespaar tip: De avond van te voren de pasta weken in koud water doen. Dan is het de volgende dag zo gaar.

Mevrouw Niekje zei

Ook wel eens fijn, een dag waarop het eigenlijk best wel meevalt allemaal, een slimme stagiaire, lekkere koffie, heerlijk eten en je eigen lekkere bed!