donderdag 7 maart 2024

Poep

Onderweg naar het station in mijn werkstad staken 2 jonge kinderen over zonder ook maar uit te kijken of er iets aankwam. En er kwam wat aan, maar gelukkig zag die auto de domme dametjes op tijd. Mijn hart sloeg een slag over.

Ik sprak ze aan op hun gedrag. Ze keken me aan of ik naar poep rook. Nog geen tien jaar he. En dan al het dedain van een middelbare puber.




Lieverds, ik zie jullie gewoon graag heel door het leven gaan. Dus kijk uit in het verkeer als je oversteekt. 

Je zag ze denken: Ja, omaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.




5 opmerkingen:

izerina zei

Gewoon blijven doen,waarschuwen

Bettie zei

Goed van jou. En trouwens je bént ook oma en dat is een erenaam, toch?

liesjedeventer zei

Dat is de pre-puberteit!

Mevrouw Niekje zei

Ik denk dat veel kinderen eerder puberen dan onze generatie Cellie. En dat kinderen mondiger zijn, brutaler soms ook, is ook een gegeven. Je moet soms erg oppassen als je ze aanspreekt, ze zijn snel op hun teentjes getrapt of defensief. Ik merk dat op school ook. Kon ik 25 jaar geleden gewoon vragen of ze iets niet wilden doen, nu moet ik bijna eerst vragen of ik ze überhaupt mag aanspreken! Veel kinderen en jongeren zijn ook zo tegen hun ouders zie ik, en die laten het gebeuren. Misschien hoort het bij deze tijd. Ik heb zelf geen kinderen dus ik weet dat niet, maar ik blijf me ook verbazen (en de collega's van mijn leeftijd met mij).

Mevrouw Niekje zei

Vandaag overigens op het nos journaal dat er veel meer onbeschoft gedrag is naar leraren op de middelbare scholen en dat sommige leraren daarom overwegen te stoppen.