vrijdag 1 maart 2024

Doormodderen

Van de week begon het weer goed. Mijn intercity was gewoon gecancelled. Terwijl ik vlak voor vertrek nog in de app had gekeken. Sta je daar op het station met de volgende trein pas na 30 minuten. Of inderdaad dan maar weer het boemeltje naar een andere stad en daar overstappen op de intercity naar mijn werkstad. Die laatste optie kwam wel een ruime 5 minuten eerder aan dan wachten op de volgende intercity, maar ja, dan was ik in ieder geval in beweging.

En dan mijzelf maar weer eens op een kop koffie getrakteerd. We houden de moed er maar in. 

Zag een beetje op tegen de nogal lange dag. Een bijeenkomst met de opdrachtgever en een ketenpartner, met allerlei 'lollige' kennismakingsrondjes. En daarna ook nog uit eten met ons eigen team. 

Terwijl ik al een beetje op punt Overkoken stond/sta. 
Dus de afspraak gemaakt dat als ik gewoon weer alles doorsta, dus niet als slappe hap me ziekmelden, en vooral een beetje de lol van alles in blijf zien, dan mag ik iets leuks doen of aanschaffen. Zo komt Splinter door de Winter. 
Heb nou echt niet de stille hoop dat door jou een heel bedrijf hun manier van doen kan veranderen. Van goedkoop naar kwaliteit. Niet in die valkuil trappen. Niet! Ain't gonna happen.

Al met al viel het gelukkig reuze mee. Moest enorm lachen dat de jongste bediende, toen 'de baas' alvast naar de vergaderruimte was om dingen op te zetten, opperde om een spelletje te gaan doen. Joh!?
Had nog een berg werk te doen. Spelletje?

Vandaag de trein terug een kwartier vertraging. En ik had een zeer lange werkdag nog daarna. Dingen moesten ingevoerd worden of afgesloten want einde maand. En zoveel dingen af te klikken, we lijken de thuiszorg wel!

Gelukkig al thuis en al eten (bakje van mijn dochter gekregen) op voorraad. Heerlijk!

Besloot ook om gewoon maar eens ja te zeggen op een oppasverzoek. Op een rotdag qua werk, want dan zou er geen vervanger zijn. Maar niet mijn probleem en zo leuk voor het eerst oppassen op de jongste! Dat moet ik mezelf ook meer gunnen. Leuke, lieve en ontspannende zaken. 

Zie nu aankondigingen in de bus van een Mud race ergens in juni. En weet nog van de vorige keer dat het opeens juni was. Had ik wel voldoende genoten van al die tijd ertussen? Of was ik nogal zurig aan het worden? 

Kop op!!! Doormodderen!



Image by 12019 from Pixabay






4 opmerkingen:

izerina zei

Fijn vooruitzicht ,oppassen

Janny zei

Ik las deze blog en realiseerde me direct dat ik, ook al werk ik veel thuis, te weinig geniet van al het moois dat in onze tuin aan het bloeien is. Dus werk moet maar even wachten, ik ga eerst een rondje door de tuin doen!
Als er dan toch modder aan te pas moet komen, dan het liefst mijn eigen modder!

nicole orriens zei

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je ook dingen in je leven hebt waar je blij van wordt inderdaad, gezien het op het werk zo vervelend is.

Sylvia zei

Lijkt me dodelijk vermoeiend om jezelf steeds maar weer te moeten oppeppen voor iets dat nooit gaat veranderen.
Het is niet alleen de winter door namelijk...
Poeh.