maandag 4 maart 2024

Kippenvel

Bij Podium Klassiek was er een item over wanneer je kippenvel krijgt bij het horen van bepaalde muziek. De voorbeelden die ze lieten horen, daar kreeg ik geen kippenvel van, maar even later in het programma was er koormuziek en men zong Edelweiss.

Kippenvel.

En waarom daardoor wel?

Vroeg dit nummer aan toen ik negen was en lang in het ziekenhuis lag. Kon via de ziekenhuisomroep een verzoeknummer indienen en - vraag me niet waarom!! - ik vroeg Heintje aan die Edelweiss zong. 




Nee, was niet naar die film geweest waar dit liedje wordt gezongen. Maar kennelijk had ik het wel ergens gehoord. Misschien bij mijn oudere hippe buurmeisje op de radio?

Jullie ergens kippenvel van/door qua muziek?







11 opmerkingen:

izerina zei

Dat muziek je zó naar het verleden brengt

Anoniem zei

Once upon a time in the West. Ennis Morricone

pourquoi pas ??? zei

Godzijdank dat ik dat heb. Kippenvel, tranen, zelfs heel even in een soort trance. Zit bijv. nog steeds na te genieten van de musical Jesus Christ Superstar. Die muziek op dat moment zit gewoonin je lijf lijkt wel. Dank je wel voor je mail, wat ben je toch eenattente schat.

KnutzEls zei

Nog altijd kippenvel bij Charles Aznavour met La Marguerite. Hier niet zo bekend, maar voor mij het mooiste nummer uit zijn omvangrijke oeuvre.

Ina zei

Hihi, ik heb inmiddels nog net geen trauma van dat lied. Schopte mezelf na het overlijden van mijn man naar een vrouwenkoor hier in de buurt. En daar moesten we uit den treure dat lied repeteren want al die vrouwen waren daar zo gek op. Ik dus niet. In de Coronatijd gingen we via Zoom repeteren en toen ben ik afgehaakt. Maar idd,liederen van vroeger kunnen je veel doen. Ken je 'Jantje was een kleine kleuter' nog? Groet, Ine

Anoniem zei

Simpel things van en door Carole King.
Groet Kniepertie

Mevrouw Niekje zei

Jacques Brel: ne me quitte pas.

Sylvia zei

Ja, het duet van Ed Sheeran en Andrea B. Maar dan moet ik wél de clip erbij kijken, die is ook zo prachtig.

Janny zei

Een paar nummers van het kerkkoor waar ik tot voor een paar jaar zong.
Sound of Silence zoals gezongen door Disturbed, Suzanne van Leonard Cohen, Redemption en Hurt van Johnny Cash. En nog zoveel andere nummers. Muziek troost me en maakt me vrolijk. Ik kan er zo van genietem.

berber zei

The town I loved so well van The Dubliners

Mirjam Kakelbont zei

The Sound of Music heb ik in de bioscoop gezien. Ik vond het mwah.
George Michael: going to a town. En bij Freddie Mercury and Montserrat Caballe, de nummers Guide Me Home and How can i go on. Jacques Brel met Mijn vlak land. Talk Talk. David Bowie. Muziek is eindeloos...