donderdag 20 september 2018

Maffe directeuren, managers en andere psychopaten deel 3

Ooit werkte ik ergens waarin de directeur iemand had aangesteld als receptioniste/telefoniste. Zij was zo blue als ik weet niet wat, maar ook tamelijk dommig. Die combinatie is niet zo handig als je klanten te woord moet staan. En als bedrijf wil uitstralen dat je een grote speler op de markt bent.

Kan me nog zo herinneren wat die directeur tijdens een managementsmeeting hardop riep: 'Oh...ik heb nu toch iemand aangenomen. Zo goedkoop heb ik nog nooit iemand gehad!'

De volgende meetings zat hij al te klagen dat er zoveel misliep, dat klanten boos waren en de simpelste taken niet uitgevoerd werden of half of fout. Hoe kon dat toch? Zelfs een aap kon dat werk toch doen?

Waarop ik me niet meer kon inhouden en zei: If you pay peanuts, you get monkees.

En ja hoor: kom jij maar eens even naar mijn kantoor. Uitleggen wat je daarmee bedoelt. Uiteraard wilde hij graag dat ik mijn excuses maakte voor die opmerking. Maar he....had hij niet zelf gezegd dat zelfs een aap dat werk kon doen. En nu iemand had die enorm goedkoop was qua salaris?

En dat kwaliteit nou eenmaal geld kost.

Nee, excuses heb ik niet gemaakt. Had natuurlijk wel direct weer een minnetje op mijn rapport.


Lachend aapje hahahaa !! - Blog van devilsgirl



4 opmerkingen:

Ivy zei

Lekker subtiel, haha.
En zo iemand wordt dan ook gewoon directeur hè.

Anoniem zei

Van mij krijg je een plusje hoor.

Groet,Greet

Anoniem zei

🤣

Anoniem zei

Perfecte opmerking. 10+