woensdag 29 april 2020

Maar één handdruk verwijderd van

Mijn grote buitenpot die fungeert als regenton is leeg. Het heeft al weken niet meer goed geregend. Ook niet in de nacht. Verleden week een mini-buitje, maar dat zette ook geen zoden aan de dijk.

Dus blij met het geluid van regen op mijn zolder, ok..slaapkamerraam toen ik wakker werd. Wel zacht. Maar dan dringt het lekker langzaam de bodem in.

Snap wel dat het voor veel mensen minder fijn is, regen. Want niet zomaar even naar buiten kunnen, eerst regenkleding aan of een plu mee. Met blote voeten en een shirtje de tuin is, kan nu niet. Dus de kinderen in de tuin laten spelen kan wat minder zorgeloos. Snap ik allemaal. Misschien dat alleen (wij) tuinliefhebbers blij zijn met regen. Of regenliefhebbers.

Hoorde van mijn dochter dat haar schoonvader ziek thuis was met een longontsteking en nu is opgenomen. Lage zuurstofwaardes in zijn bloed. Getest wordt op Corona. En schoonmoeder ook ziek. Komt het wel erg dichtbij. Ik heb mijn dochter al vanaf februari niet meer gezien, dus ook geen handdruk, dus voor mijzelf ben ik niet zo bang. Wel voor de mijnen.

Echt zo 'grappig' dat sommige mensen echt denken dat dit virus hun huisje wel voorbij zal gaan. Want ze wonen ergens waar 'het' weinig is. Of houden zich netjes aan de regels. Of ze zijn geen man. Of zijn supergezond. Of eten heel verantwoord. Of fietsen ergens waar het virus niet is. Of lopen tegen de wind in.

Dit virus houdt zich niet aan regels. En het aloude gezegde dat je soms maar één handdruk verwijderd bent van een bekend persoon is in deze context te vertalen naar 'bekende ziekte'.


Afbeelding van klinik via Pixabay 


Tijdens de Ramadan opgenomen worden in het ziekenhuis met het vermoeden van Corona. Vandaag horen ze de uitslag. Insha Allah.








10 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Spannend! Het is te hopen dat het meevalt voor deze beide mensen.

Bertiebo zei

Ik schrok even toen ik grappig las. Maar toen zag ik de aanhalingstekens. Wat naar voor je dochter en haar man. Hopelijk komt het goed

bespaarzuinig zei

Wat naar van de schoonouders van je dochter. Wat een zorg voor hen. Ik hoop erg dat de jouwen deze ziekte bespaart gaat worden. En dat het goed komt met de schoonouders.

Ik ben verder ook blij met de regen (want tuin en moestuin). Niet blij met de Corona en niet blij met al die mensen die denken dat ze wel even dit of dat kunnen doen buiten de echt nodige dingen om. De Ikea valt daar voor mij buiten....

nicole orriens zei

Hier smacht de natuur ook naar vocht, maar het buitje dat we gisteren hadden zal niet veel helpen ben ik bang.

Sterkte gewenst voor de schoonouders van je dochter zeg.

pourquoi pas ??? zei

Wat een slecht nieuws Cellie. Ik hoop dat je dochter, kleinkind en schoonzoon geen contact met ze hebben gehad.
Hou je ons op de hoogte?

Weet je aan de ene kant is het best goed dat we niet steeds denken dat het ons kan overkomen want dan hebben we geen leven meer.
Ik zeg het vaak tegen anderen; we gaan pas huilen als het echt zo is.
Hoe vaak ben je niet bang voor iets en blijkt het met een sisser af te lopen maar heb je wel een hele slechte periode achter de rug door de angst.

Heel veel liefs en sterkte voor jou nu het zo dichtbij is.

Anoniem zei

Geheel met
Helène eens! Sterkte!

Marlou zei

Ha Cellie,

dat is rottig voor je dochter.
Ik hoop, dat het allemaal goed afloopt.
En ja... dat is het eigenlijk met alles: hopen dat het goed afloopt.

En voorzichtig blijven, altijd!

Dagdag...
Groetjes van Marlou

Zuinigaan (Aaf) zei

Ai, wat naar voor je dochter, haar man (of vrouw?) en haar schoonfamilie!
Zorgelijk, zo'n longontsteking met coronaverdenking. Hopelijk valt het mee met corona en hebben de schoonouders van je dochter geen corona , beter worden van een longontsteking is voor ouderen al zwaar genoeg!

Over de regen: ik dacht dat het flink geregend had in de afgelopen 24 uren, maar dat valt tegen. Onder de bomen was het nog helemaal droog. Dan kan er nooit veel regen gevallen zijn!

izerina zei

Dan wordt de impact van mogelijk besmet zijn en alle spanningen en mogelijke gevolgen ineens goed zichtbaar. Niet theoretisch via de media. Sterkte allemaal.

charlie gill zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.