dinsdag 1 december 2020

Geregeld

Zorgverzekering 2021;                                                                                                     geregeld
Overstappen andere energiemaatschappij met leuke premie:                                          geregeld
Korting op contract huidige internet aanbieder bedongen                                               geregeld
Check toeslagen 2021                                                                                                      geregeld

Kijk na welke abonnementen goedkoper kunnen
of helemaal opgezegd                                                                                                       geregeld

Vraag gemeentelijke toeslagen 2020 aan                                                                          geregeld
en leg administratie (verantwoording waarvoor) ook goed vast.

Aftrekposten inkomstenbelasting 2020 nalopen en alvast 2021                                      geregeld

Budget 2021 uitwerken, ook meenemen dat er betaald werk komt misschien                 geregeld.
Altijd optimistisch blijven; ik doe niet voor niets die studie. 

Het voordeel van de kachel niet zo loeihoog zetten is dat als je dan naar buiten gaat, waar het voor het eerst in tijden maar een paar graden is, het niet koud aanvoelt. Zeker niet met een jas en handschoenen aan. Kom je dan na je ommetje weer terug in je relatief koude huis, dan voelt het warm!!

Wel de kachel iets hoger gezet want vochtig en klam dat is voor je huis ook niet goed. Voor mijzelf ook niet. Maar wonderbaarlijk dus dat je best redelijk snel went aan iets lagere temperaturen. 

En dan is het alweer tijd om iets te koken. Verse groenten roerbakken en een bakje champignons met tijm en rozemarijn. Veel restverwerking, want liever alles op maken dan de helft weg te gooien, want teveel ingekocht. En ik heb gewoon eten op voorraad. Hoe fijn is dat! 
Kan als ik wil, wel naar de supermarkt en hoef niet te wachten tot bij ons de Voedselbank mijn aanvraag heeft opgepikt. Dat duurt ook weer een week of vier minimaal, maar nu met alle extra aanvragen nog langer. En ik neem aan dat je die aanvraag pas gaat doen als het eigenlijk al te laat is. 

Alles gedaan en geregeld. Ja, ook weer het rondje Bless the House en de speciale opdracht voor vandaag erbij was om goed in de huiskamer te kijken wat je er voor de komende feestdagen wil neerzetten aan 'versiering'. Vind je dat nog steeds mooi. 
Kunnen de rommeltjes waar je je aan ergerde vorige jaren niet naar de Kringloop (geen troep natuurlijk, maar iets wat niet meer bij jouw smaak past). 
Mijn Kerstster hangt sinds zondag weer voor het keukenraam. Heb een andere decoratie neergezet, wat meer winters ipv het Eekhoorntje (die stuur ik op winterslaap of nee...op Eikeljacht).


Afbeelding van mohamed Hassan via Pixabay 



Kijken naar wat er wel allemaal goed gaat geeft een prettig gevoel. Precies wat de dokter voorschrijft.











7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wauw!

Bertiebo zei

En alles geregeld hebben, je lijst afgewerkt, ook een prettig gevoel

izerina zei

Jij hebt veel klusjes gedaan! Hoop,dat de voedselbank snel bericht geeft.

Marlou zei

Ha Cellie,

jij bent zo inspirerend!
Ik vind dat je een compliment hebt verdiend...

Dank je wel voor het delen ook.
Ik ga meteen aan mijn bless the house beginnen...

💚

Groetjes van Marlou

klaproos zei

ha cellie, ik ben eindelijk overgestapt, goedkoper en meer..
maar wat maken ze je het lastig als je de weg niet weet he...

goed bezig vrouw, lekker eten en niks weggooien, daar hou ik ook niet van.
waar vind ik die bless the house, want ik denk dat die we wat voor mij kunnen betekenen :-)

nicole orriens zei

Wat ben je goed bezig. Heerlijk als je dit soort zaken kunt afstrepen omdat ze gedaan zijn!

Iris Papilio zei

Geweldig! Goed bezig Cellie!