donderdag 31 december 2020

Wat is jouw moment van 2020

Keek naar Promenade op NPO Start. Uiteraard alleen naar de eerste uitzending; voor hogeropgeleiden en mensen in de Randstad.

Hahah...erg grappig en een flinke tik naar alle talkshows en de jopie popie kijk-ons-eens-weten hoe het heurt.

Natuurlijk keken zij - de (grachtengordel)elite, de Hoogopgeleiden en de Randstedelijken - niet naar The Masked Singer van RTL4. Not done om naar de commerciëlen te kijken. Uberhaupt tv te kijken. 
Diederik in zijn Hugo de Jong outfit (hoe krijgt hij die riem dicht???) 

Maar daarin vroegen ze wat het moment van 2020 was voor de spelers van Promenade. Ook weer humoristisch en satirisch. 

Mijn moment van 2020?


Afbeelding van 🎄Merry Christmas 🎄 via Pixabay 



Niet aan te wijzen. Want er zijn er meerdere. Niet alleen dat ik op 60 jarige leeftijd toch nog een baan vond. Dat is fijn, maar niet het moment. Eigenlijk zijn er zoveel 'momenten'. Een schakelketting van 'momenten'.

Momenten waarop mijn hart even stil stond. Corona in de schoonfamilie. Tot twee keer toe. Liep met een sisser af.
Het bericht dat ik voor de tweede keer Oma mocht worden. 
Zestig geworden. Geen groot feest, mijn hoofd zat ergens anders en buiten dat is er Corona en kan er weinig.
Dat mijn zoon nieuwe stappen in zijn carriere zette maar nog fijner dat hij een leuke relatie heeft.
Maar ook het bericht dat de echtgenoot van mijn dochter de stekker uit hun huwelijk trok terwijl zij 25 weken zwanger was. Hij er niets gezamenlijk aan wilde doen om te kijken wat er nog kan, behalve scheiden. Enorme haast ook. Toen mijn nieuwe kleinkind 3 weken oud was, woonde haar ouders apart van elkaar. Vers gescheiden.
Zien hoe sterk mijn dochter is. En het belangrijk vindt voor de kinderen dat de band met hun vader blijft bestaan. Maar geen onbezorgde zwangerschap of kraamtijd heeft gehad. 
Mooie momenten door aandacht van vrienden. En van blogvrienden.
Dankbaar dat ik dit jaar gezond bleef.
Snappen dat schrijven een grote opluchting is. Ik schrijf het van me af. En er blijken een aantal mensen dit op prijs te stellen. 

Laatste dag van het jaar 2020. Morgen een nieuw jaar, nieuwe kalender en weer nieuwe mogelijkheden. Zoals elke nieuwe dag die biedt. 

Wat is jouw moment van 2020?









9 opmerkingen:

Anoniem zei

De meeste momente! En wens jou een mooie start toe!

liesjedeventer zei

Alle goeds voor jou gewenst!

Zuinigaan (Aaf) zei

Ik heb verschillende momenten:
Het moment dat mijn oudste, na 2 late miskramen, midden in de 1e coronagolf haar 2e dochter kreeg.
Daarnaast dat ik hoorde dat deze dochter en haar man allebei hun baan kwijtraken en dus werkloos worden. Mijn dochter heeft nu 2 deeltijd banen, dus er blijft nog een beetje inkomen over, maar het is niet genoeg.
Het moment dat ik in juni hoorde dat mijn heupgewrichten finaal versleten waren, terwijl ik steeds een andere diagnose had gehad.

Petra1945 zei

Nee, ik had geen specifiek moment. Probeerde zoveel mogelijk te doen binnen de beperkingen, en dat gaf een paar geweldige resultaten. Maar de connecties met familie, ja, die moesten vrijwel allemaal on-line worden aangehouden (goed gelukt overigens, maar toch).
En verder: ja, wij lezers stellen het inderdaad op prijs met jou mee te mogen leven. Worden degenen die het goed hebben ook eens met de neus gedrukt op het leven van degenen die het moeilijk hebben -- en het is bemoedigend om te zien hoe jij het tóch redde.

Petra1945 zei

En nog een vraag: kun jij die (opgedoekte) Noordse Eenvoud uit je leeslijst schrappen? Daar staat zo te zien spam op.

Lot zei

De dag dat we na 9 maanden in de keuken zitten weer in de mooie woonkamer konden zitten was en is wel een hoogtepunt.

2020 was gewoon een 0 jaar niets verder aan. 2021 zal anders worden voor velen

Maria Steutel zei

De dag dat onze 7-jarige dochter de diagnose hEDS/HSD kreeg. Dat heeft levenslang consequenties en is veel ingrijpender dan dat de school een tijdje dicht is. Het zijn voor iedereen toch de persoonlijke ervaringen die tellen, meer dan collectief leed.
Ik wens je een fijn 2021!

Anoniem zei

Onze dochter werd 30 en behaalde haar diploma Opticien. Na jarenlang horecawerk, in 2017 met opleiding en werken gestart. Zo trots op haar.
Jouw dochter.. wat verdrietig.. veel liefs voor jou en haar. Bieke

nicole orriens zei

Dat is een goede vraag zeg... Ik weet dat soort dingen nooit zo goed. Ik ga er verder over nadenken!