woensdag 17 juli 2019

En binnen is het feest!

Zeker als mijn lieve kleindochter even op bezoek is omdat haar moeder een afspraak met de tandarts in haar oude woonplaats heeft. Gezellig dat ze iets vroeger komt, kunnen we nog even samen praten en lachen.

Dametje ziet haar nieuwe krukje en zegt direct "Yellow".  Drietalig is ze, want met haar andere Oma spreekt ze de taal die Oma spreekt en met haar ouders en de rest van haar kring Nederlands en ze pikt dus ook Engels op van de liedjes die ze hoort. Maar snapt het ook. Wanneer ze tegen een geel krukje Yellow zegt.

Toen haar moeder naar de afspraak ging leek het erop alsof ze wilde slapen, dus 2 tuinstoelkussens lekker op elkaar gelegd en een knuffeltje dekte ze vast toe. Toen de autootjes erbij en haarzelf. Lekker voorgelezen over een beer die zich ging verstoppen, maar toen sprong ze toch weer op en ging lekker tekenen met de nieuwe en oude potloodjes. En dat krukje voorzichtig aanschuivend zodat ze lekker zat. Precies haar moeder toen ze zo oud was.

Ben zeker 20 kg kwijtgeraakt vandaag, want ik smolt helemaal.  Zo leuk is het nou om Oma te zijn.

Want na het bezoek aan de tandarts van haar moeder, ging ze weer lekker met haar moeder mee in de bus en de trein en de bus en kon de peuter-uitstalling weer even opgeruimd worden. Tot de volgende keer lieverd!

Dat was een klein feestje, helemaal gratis. Ook was er gisterenavond/nacht een gedeeltelijke maanverduistering. Ik kijken en kijken, maar ik zag niks. Vanochtend dacht ik, terwijl ik om mijzelf moest lachen; Ja, gedeeltelijk verduisterd, dus nogal logisch dat je dacht dat je niets zag. En nogal bewolkt kennelijk.






6 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Mag ik nu even jaloers zijn?

Anoniem zei

Ook zen!

Mevrouw W. zei

Wat leuk gezegd dat je zeker 20 kg lichter bent omdat je zo smolt! Heerlijk!



Iris Papilio zei

Oh dat is genieten Cellie en doe dat ook echt hoor want de tijd gaat zo snel.
Mijn kleindochters zijn inmiddels dik 16 en 17... pffff soms heb ik heimwee naar de tijd dat ze in Nederland woonden... Die kleine dreumesen met hun verhalen en fratsen!

klaproos zei

wat heerlijk dat je zo lekker kunt genieten van haar ... hang de slingers maar op he

Alice K. zei

Lijkt me heerlijk zo'n kleindochter!
Goed van je dat je kleurtjes en een krukje en zo voor haar organiseert. Daar kan ze zich lekker mee uitleven.

Groetjes, Alice