dinsdag 23 juli 2019

Waslijndraad

Hoe blij ik kan worden van simpele dingen. Nieuw waslijndraad rijgen door/in mijn oeroude droogmolen.

Die droogmolen staat heel stabiel in het grasveldje, in een emmer beton. Gewoon die houder in een ingegraven emmer doen, sneldrogend beton erbij gieten en klaar is Klara.

Dat ding staat er nu geloof ik al 25 jaar of zo, dus dat staat zeker stabiel. Mijn droger ging nu denk ik zo'n 7 jaar geleden kapot en heb ik nooit meer vervangen. Hoeft ook niet, want geen kinderen meer thuiswonend die perse dezelfde avond juist die ene broek aan moeten. Of sporten en maar 1 setje hebben. Of maar 1 werk-outfit.

Natuurlijk zag ik hele mooi en nieuwe droogmolens voorbij waaien in de diverse folders off- of online van aanbieders van die dingen. Met een keurige hoes erbij. Maar was dat dan perse nodig? Het enige wat niet zo fraai was van mijn huidige exemplaar, waren die draden. De waslijnen. En die had ik al eerder vervangen door lekker knalgroen waslijndraad.


Afbeelding van Ulrike Leone via Pixabay


Nu helemaal gebleekt door de zon tot wit. Met af en toe wat roest. Dus hoppa....niet miepen en voor 2 x € 1,75 heb ik een hele verse en nieuwe droogmolenwasdraadvoorziening (driedubbele woordwaarde!!).

Zo lekker om dan daar je fris gewassen dekbedhoes aan te laten wapperen. Zo droog met dit weer. Zo eenvoudig kan het soms zijn. Blij worden door zoiets simpels. Ben dankbaar dat ik dat nog steeds kan en zie.


9 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja maar nu noem je ook wel wat hoor. En schone was, buiten aan strakke, frisse lijnen... Dat is heerlijk. Ik heb geen droger. Nooit gehad ook. Wist je dat de meeste branden in huis worden veroorzaakt door de wasdroger?

Lot zei

Het hoog opgangen aan de lijnen kost me soms moeite en dan ben ik wel heel blij met de droger

Nicole zei

Dat klopt niet. Van branden in elektrische apparaten staat de droger op een. Echter bij oorzaken voor brand staan elektrische apparaten niet bovenaan (haardbrand en keuken brand staan er boven.

Sylvia zei

Pfffff.

Sylvia zei

Goed opgelost! Ik (als Zeeuwse krent) had het precies zo gedaan. Lekker goedkoop en prima!

Anoniem zei

Ik ergerde me al een hele tijd aan mijn strijkplank, 40 jaar oud en gammel.. Hij stond te wiebelen bij opvouwen/strijken. Mijn man maakte jaren geleden al nieuwe dopjes eronder.. gewiebel bleef. Ik besloot ik wil een nieuwe.. we reden naar een kringloop, brachten gelijk wat weg, vonden er geen goede andere. Dus naar een tweede kringloop 7 km. verder. Daar was keuze tussen wel 8 strijkplanken en ik vond er een bijna nooit gebruikte Brabantia strijkplank voor €7,50. Ik kocht wel een nieuwe hoes bij de blokker voor €10.99 en ziedaar een gloednieuwe brede en super stabiele strijkplank, waar ik met veel plezier op vouw en strijk. Onze droger kochten we nieuw in December bij onze verhuizing, ik had een goede met afvoer maar moest nu een condens droger plaatsen. Hij wordt na elke was 10 minuten aangezet. Dit doe ik om de haren van de hond van mijn was te krijgen en de kreuk is eruit.. scheelt enorm in strijkwerk.. want ja.. ook met een goede plank is niet hoeven strijken en toch een kreukvrij t shirt wat ik het liefste heb. Bieke

Anoniem zei

Al mijn was droog ik trouwens aan een rek dat aan de trap balustrade hangt.
Buiten droger is geen optie, want we hebben een kleine stadstuin die zo groen is dat er geen droogmolen in past.. en ook dat is een keuze waar ik erg blij van wordt.
Met dit warme weer hang ik de was vaak voor het slapen gaan op.. dan voelt het huis s nacht koeler door. Bieke

Anoniem zei

Fijn he, voor weinig geld iets repareren, of verfraaien.

wil zei

toen we hier meer dan 45 jaar geleden kwamen wonen stonden er een vaste waslijnpaal die verder aan de bijkeuken bevestigd.zo nu en dan even de lijnen vernieuwen en hup de schone was eraan.geen kosten dan die lijnen om de zoveel jaar en heerlijk geurende was