woensdag 10 juli 2019

Heerlijke film

Van de week was hij weer eens op tv. You've got mail.




Dat deed me zo denken aan hoe ik kennis maakte met een Amerikaan, terwijl ik dacht dat ik mail stuurde naar een man in Australie, die ik via mijn werk had leren kennen, toen hij een half jaar in Nederland werkte.

Precies een paar jaar voordat die film uitkwam. En je nog via het modem moest inloggen over de telefoon en dan altijd dit geluid hoorde:



Enfin; ik mailde er vrolijk op los en kreeg op een gegeven moment een mailtje van John. Maar dan John uit de USA. Of ik met hem wilde trouwen en oh ja...of ik aub niet op wilde houden met mailtjes sturen want die waren erg grappig.

Ik keek naar welk email adres ik gebruikte en zag dat de extensie "au" verdwenen was, dus ja...dan ging het naar een ander adres en toevallig heette hij ook John.

En ach...stuurde ik de Amerikaanse John toch ook mail. Dat deed ik toen nog via mijn werk en later bij vrienden die een internet aansluiting hadden en nog later had ik die ook zelf. Medio jaren 90 was dat nog allemaal niet zo normaal als nu. En duur, want het liep via de telefoonlijn en lang online blijven was daardoor kostbaar.

Anyways...heb Amerikaanse John ontmoet na een tijdje, hij moest in Europa zijn en ik kon hem herkennen aan zijn witte sokken zei hij, toen ik hem op Schiphol ophaalde. Geen foto's uitgewisseld van te voren.

Daarna liep de zaken zoals in een komische film met een nogal overdreven scenario. Dat je als kijker zegt..Ja, hoor!! Zo gaat dat in het echt nooit.







5 opmerkingen:

Luz zei

Hahahahaha...vertel!!!!

Happy Earl Grey zei

Wat een goed verhaal!

nicole orriens zei

Wat bijzonder dat je op die manier, door een vergissing, kennismaakte met die John : )

Bertiebo zei

Hahaha en nu nog een vervolg denk ik

klaproos zei

whahahaah wat zalig zeg, dat lijkt me geweldig, maar het is niet gebleven begrijp ik ? zoek elkaar nog eens op, nu gaat het allemaal wel wat eenvoudiger :-)