donderdag 11 juli 2019

Losse kersen

Zo fijn; een supermarkt hier in het winkelcentrum verkocht ook losse kersen, dus niet voorverpakt. Kon ik gewoon meenemen wat ik ook kon opeten.

Een tijdje terug kocht ik een minidoosje bij de AH maar na een dag zat de schimmel er al in. Dat vond ik heel erg jammer, maar omdat ik toen last van nogal snel werkende darmen had, durfde ik de rest ook niet op te eten. En die grote bakken die krijg ik niet op in mijn eentje.

Dus blij met dit ouderwetse aanbod.

Mijn Opa deed altijd van die kersen, twee aan een steeltje om mijn oren en dan zei hij :kijk - oorbellen!




 Afbeelding van Robert-Owen-Wahl via Pixabay


Altijd lief voor me. Maar die kersen hadden voor hem ook bijzondere betekenis, want in zijn geboortegrond groeiden ze volop. Een ritje als de bloesems bloeien deed hij graag met zijn vrouw. Zij reed, want hij had geen rijbewijs. Nooit gehaald ook.

Wat wel apart was, want altijd banen gehad op het hoogste niveau in de Hofstad en na zijn pensionering diverse commissariaten her en der. Maar eerste klas met de trein reizen en dan kom je er ook. Al reed hij meestal tweede klas, want hij was wars van snobisme. En toen zaten de treinen nog niet propvol met studenten die gratis reisden.




6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach, ook al sentimenten...

izerina zei

Fijn,als je zelf de hoeveelheid kunt kiezen

Handmade cards zei

Heerlijk, kersen! Mocht je een diepvriezer hebben dan kun je ze ook invriezen. Vooral als ze voordelig zijn kun je daar heel lang profijt van hebben.

nicole orriens zei

Inderdaad fijn dat ze kersen ook los verkopen! Ik vind dat ook handiger.

Iris Papilio zei

Inderdaad heel handig, heb ik ook al eens gedaan. Want ik ben de enige die kersen eet en een handje vind ik ook genoeg.

Villasappho zei

Lidl verkoopt ze al 15 jaar los. Kan je zelfs stiekem proeven en de mooiste uitzoeken! Zelf hoef ik ze niet, bah.