zondag 28 juli 2019

Wie niet rijk is, moet slimmer zijn

Dus nam ik een proefabonnement op een krant. Loopt vanzelf af en kost de prijs van 3 bolletjes ijs.  En daarbij kon ik ook nog een boek uitzoeken. Wat een luxe! Er zal wel weer een abonnee-telling zijn dus alle hens aan dek denken die kranten-uitgeverijen.

Mooi te lezen over de man die Alzheimer bestudeert terwijl zijn eigen vader dat nu heeft. En hij weet dat zijn studie zijn vader niet meer kan 'redden', maar hoopt dat er over tien jaar wel een doorbraak is op dit gebied.

Ik kreeg het nu nogal rottig afgelopen boek van Martine Bijl erbij kado. Rinkeldekink en de eerste hoofdstukken ontroeren me nu al.

Ook leverde ik een tijdschriftenbon in die ik via het Kruidvat kon kopen (via een tip van Mevrouw W ooit) en werd voor een beperkt aantal maanden voor een heel klein bedrag lid van de Zin.

Waar in het laatste nummer zulke mooie dingen staan over Martine van hun columnisten. En de schrijfster die ik waardeer, een mooi stukje over een leuke stad (Zwolle) schrijft.

Allemaal fijn om te lezen op een snikhete dag.

Met een glaasje ijskoffie erbij, zelf gemaakt. Kost geen drol, maar geeft wel een heel fijn, bijna luxe, gevoel.

Alle vers uitgebrachte boeken kan ik bij de bibliotheek lezen. Net als tijdschriften. Hoef ik dus allemaal niet te hebben, maar kan ik lenen en na 'gebruik' weer beschikbaar maken voor een ander.

En ach...omdat een kind van mij jarig is geweest, voel ik me sowieso heel rijk. Want zo vanzelfsprekend is dat allemaal niet.

Zwanger kunnen raken, een eigen gezond kind mogen krijgen, je eigen genen herkennen, dat kind veilig door alle stormen heen laveren en genoeg bagage meegeven dat hij of zij het ook zelfstandig kan- dat laveren. En blij zijn dat er weer een jaartje bij mag komen.

Qua inkomen ben ik geheel niet rijk (nooit geweest ook hoor), maar prettig genoeg merk ik steeds vaker dat me dat juist prikkelt om te kijken naar de gebieden in mijn leven waar er overvloed en dus rijkdom is. Allemaal zaken die niet op een bankrekening gezet kunnen worden. En ook niet te koop zijn.


Afbeelding van Allange via Pixabay


Waar andere mensen graag met me zouden willen ruilen. Want die rijkdom is er niet. Frappant he...dat je dat zelf veel minder snel ziet. Geneigd bent om te kijken naar wat er niet is. En dan blijf je bezig.

Er is hier geen druppel regen gevallen, dus niet echt verkoeling vanuit de grond. Het is wel minder warm dan van de week en dat alleen al is prettig. Maar er zit een soort klamheid in de lucht die nogal vervelend is, dus nog steeds maar op tempo Tropenrooster. Aanvaarden dat het zo is en blij zijn dat er weinig verplichte nummertjes zijn.  Alleen komen ze van de week een luchtverversingssysteem vervangen en blij voor de monteurs dat het nu geen 40 graden meer is!

Straks eens kijken hoe Max Verstappen het eraf brengt in Duitsland. Maar nu eerst nog een lekker kopje verse koffie, buiten onder de parasol met de zaterdagkrant.

Jullie nog leuke dingen in het verschiet voor vandaag?


















4 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Gewoon van een lekker iets koelere dag genieten en relaxen. Ook achter de puut zitten is dat het voor mij. Maar zo op de bank... buitendeuren open en alle ramen.. het koelt lekker af zo... Wat kun jij toch prachtig je zegeningen tellen... respect!

Anoniem zei

Je zit in een goede flow, mooi om te lezen. Ja iedereen heeft sterretjes om te tellen!

KnutzEls zei

Echte rijkdom tel je niet in geld of goederen. Dat heb je goed gezien en dus ben je rijker dan een miljonair! :-)

Bertiebo zei

Wat leuk, ik heb ook een abonnement genomen en Rinkeldekink ontvangen. Goeie actie en ik vind het ook nog eens een prettige krant