zaterdag 20 juli 2019

Mens op de maan

Vandaag is het 50 jaar geleden dat voor het eerst een mens een stap (of een paar stappen eigenlijk) op de maan deed.

Herinner me nog dat ik voor 2 dingen uit mijn bed werd gehaald door mijn vader: Boksen van Cassius Clay (later bekend als Mohamed Ali) en de maanlanding.



Heel slaperig was ik en mijn jongere broertje ook, maar we snapten wel dat het iets belangrijks was. Ik was 8. En natuurlijk worden die herinneringen ook ingekleurd door wat je nu weer allemaal terugziet ervan. In programma's en kranten- en online artikelen.

En Apollo-Henkie, die mijn vader ook heel leuk vond. Denk dat hij stiekem zelf wel zo'n Henkie wilde zijn. Bewonderd worden, populair zijn.

Herinnert iemand zich nog die maanlanding live te hebben gezien op tv?






9 opmerkingen:

Anoniem zei

Nee, zou wel moeten eigenlijk want ik was toen 11, en we hadden ook tv, maar mijn ouders waren niet zo van uit bed halen en aandacht of zo, dus heb hem waarschijnlijk niet gezien.
Groetjes Carla

pourquoi pas ??? zei

Nee hoor staat mij niets van bij. liefs

Anoniem zei

Ja op een. Camping op Terschelling werd in een schuur een tv gezet, want dit mocht niemand missen.

izerina zei

Ik schreef er ook over. En Apollo-Henkie,we googelden vanochtend op zijn naam.

Anoniem zei

Ja hoor ik heb precies dezelfde ervaringen als jij.
De Apollo en het boksen.
Ik heb ook nog de finale van Feijenoord tegen Benfica gezien.
Toen mocht ik heel lang opblijven, heel speciaal!

anneke zei

Ja zeker.Ik was zwanger van de jongste.Samen met de buren gekeken.Zij hadden nog geen tv.

Lot zei

Wel gehoord, we zaten op de boot en hadden daar geen tv natuurlijk. Of we de maan ook zagen kan ik me dan weer niet herinneren.

Bertiebo zei

Ik had hele andere dingen aan mijn hoofd. Ik was achttien en logeerde voor het eerst bij mijn vriendje van toen. Op zijn kamer! Maar ik heb het toch gezien, zo stom was ik nou ook weer niet.

Iris Papilio zei

We zaten met zijn allen voor de TV. Mijn moeder geloofde er niks van. Was allemaal nep zei ze... Later dacht ik, omdat ze ook echt niet meer naar de maan gingen, zou ze gelijk gehad hebben ;-)