woensdag 31 juli 2019

Stop: contact

Vroeger uit bed dan normaal door de week, want er zouden werkzaamheden in mijn huurwoning gedaan worden. Bij nabellen bleek dat het bedrijf vanaf 08.00 uur er kon zijn, maar de exacte tijd kon niet worden gegeven. Vanaf 08.00 uur. Ach...hoef nergens heen en er ook geen 'vrij' voor te nemen, dus niets te zeuren. En ik heb wel eens bedrijven gehad die al om 07.30 begonnen dus dit was eitje.

Bleek dat ze eerst bij de buren begonnen. Nou ja...was toch al op en dus maar gewoon de normale dingen gedaan die ik zoal altijd doe en nu wat prettiger gaan omdat het minder heet is. En stofzuigen maar doen, nadat ze geweest zijn.

Ben blij dat ik met dit soort dingen stukken relaxter omga dan een tijd terug. Dan maakte ik me om alles druk.Wat ze van mijn huis zouden vinden. Hoorde ik de bel wel op tijd? Is het netjes genoeg in mijn huis?. Is er koffie genoeg? Of blieven ze liever iets anders en heb ik dat wel. Ik had ook frisdrank gekocht - wat ik vrijwel nooit meer in huis heb, maar kon me voorstellen met dit broei-weer de werklui misschien wel iets koels willen hebben. En genoeg ijsblokjes in de vriezer. Een koekje erbij (of van die mannenkoeken).

Nu dacht ik alleen maar dat ik de plekken even leeg moest maken waar er gewerkt wordt - geen wasrekken laten hangen - en dat de rest vanzelf wel aan bod komt als de werkmannen/vrouwen ter plekke zijn.

En zo ging het ook precies. Heel ontspannen (voor mij) en de werkmannen waren ook heel laconiek en van het humoristische soort en wisten alles makkelijk te vinden, "want" zo gaven ze aan, "mevrouw, wij moeten dit* in zo'n 5000 huizen aanleggen, dus dan krijg je vanzelf routine".

Een stopcontact wat het al sinds ik hier woon niet meer doet, repareerden ze ook nog even voor mij. Ontzettend lief van ze, want ik gaf aan dat mijn Woningbouwvereniging me naar een externe electricien verwees (iets wat de vorige bewoner had aangelegd ergens illegaal, waardoor het stopcontact het niet meer deed en het dus aan mij was om te repareren) en die kosten kon Bruin toen al niet trekken. Mijn broer heeft er ooit ook naar gekeken, maar kon het niet fixen en dus het stopcontact onklaar gemaakt. Maar zat een beetje op de schopstoel, want zijn vlucht ging toen over een paar uur. En dat is niet ontspannen even wat maken. Dus bleef het stopcontact er voor de sier zitten.

Nou...maken wij dat toch eventjes voor u. Geen probleem. Nee hoor de electriciteit hoefde er niet af. Hij hield wel van wat spanning!


Foto van Pixabay


Wat fijn he, dat er nog zulke vriendelijke mensen zijn! Dat doet me ontzettend goed. En ik word er heel erg vrolijk van.

Maar nog blijer dat ik kennelijk niet meer een soort van stressbal ben (jahahaha...tot er een brief van de Keesmanager ligt natuurlijk).



*dit = een nieuw ventilatiesysteem, nu met een CO2 meter waardoor het systeem automatisch aanslaat bij tekorten. Dat schijnt weer te moeten in verband met energie-labels. Ik denk dan alleen maar dat ik daardoor meer elektriciteit verbruik.









4 opmerkingen:

Anoniem zei

Kun je die uit uitzetten? Maken soms ok herrie.
Marijke

Anoniem zei

Je bent relaxt een leuker mens, en zeer gegroeid in positieve zin!

Bertiebo zei

Als je het zelf merkt, dan zit het wel goed. Fijn!

Iris Papilio zei

Wat heerlijk voor je dat je niet meer tegen zulk soort bezoekjes op ziet...
Komt altijd goed hè..