zondag 7 juli 2019

Verhuizing

Gisteren had het een tijdje geregend en wat rook het buiten lekker! Die geur is zo heerlijk.

Dat vonden de slakken, die veel minder aanwezig zijn dan vorige jaren, duidelijk gevolg van de droogte, ook wat die slopen allemaal uit hun schuilplaatsen. Echt alsof ze vergadering ergens gingen houden.

Dus heb ik ze allemaal in een potje gedaan en verhuisd naar de groenstrook aan de overkant van mijn huis. Mogen ze daar verder doorvergaderen. Want ook slakken hebben nut, of zijn voedsel voor andere dieren. Dat ik ze liever niet in mijn tuin zie, betekent nog niet dat ze dan maar dood moeten.


Afbeelding van Helga Kattinger via Pixabay 



4 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Ik zie ze ook liever in de tuin van een ander. Ik heb er verleden jaar totaal geen last van gehad en dit jaar ook nog niet. Niet zo goed teken denk ik. Het is inderdaad voedsel voor vogels en egels. Die regen heerlijk na al die mooie dagen. Voor donderdag veel regen verwacht en ik heb er nu al zin is. Fijne zondag lieverd.

Mevrouw W. zei

Ik zie er momenteel weinig, maar de bladeren van de vijg zijn aangevreten dus ze zullen er wel zijn.
Goed dat je ze ergens anders gezet hebt. Wij bestrijden ze ook niet.

Iris Papilio zei

Ik gooi ze altijd achter mijn tuin in de gemeentetuin, dus blijven ze ook leven.
Moet er niet aan denken om op zo'n huis te stappen, wat wel eens per ongeluk gebeurd is. Zo'n goor geluid, kraken en soppen.. brrr

klaproos zei

kijk dát vind ik echt superlief van je :-) want zo is het wel ... elk levend wezen heeft nut