dinsdag 4 juni 2019

Dag Martine Bijl

Las gisteren dat Martine Bijl is overleden. Schrok daar wel van, want in mijn ogen nog relatief jong. Ze oogde en deed ook altijd jeugdig.

Wat een fijne vrouw vond ik haar. Getalenteerd, heerlijk gevoel voor humor en een hele lange carriere.

Ze leek de ideale schoondochter bij het panel van Wie van de Drie. Maar maakte ook vertalingen van blijspellen, deed aan cabaret, zingen, acteerde, zelfs haar reclame's voor Hak waren kleine presentjes, presenteerde, hield van tuinieren, schrijven. Nou ja...wat ik al zei; veelzijdig.



Ze was het gezicht van Heel Holland Bakt en toen ze uit moest vallen door haar beroerte, stapte Andre van Duin in dat gat. Andere manier van humor (ook leuk) gebruikend, maar niet zo subtiel en elegant en to the point als Martine dat deed. Droog, heerlijk droog. 





8 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja, ik schrok er ook van. Een bijzondere vrouw en een multi-talent. Ik heb het meest genoten van haar boeken.

izerina zei

Ik ben zo benieuwd naar haar laatste boek. 3 mnd geleden reserveerde ik het bij de bieb en nog steeds niet gekregen.

klaproos zei

ze beschrijft hoe ze zich voelde in haar boek,
ik vind het zó jammer, ben erg geschrokken

nicole orriens zei

Ik hoorde het vanochtend en schrok ook. Ik las haar boek over haar hersenbloeding en heb een reservering bij de bieb over haar depressie na die hersenbloeding. Ik vind het ook erg voor haar man...

Anoniem zei

Vreselijk triest. Het was een geweldig mens.

Marlou zei

Ja, wat een gemis...
Ik ben er erg van geschrokken...
Zo'n mooie, geestige en levendige vrouw. We gaan haar missen...

groetjes van Marlou

.

Anoniem zei

Triest, maar geloof dat haar leven niet zo leuk meer was. Alles waar ze van hield om te doen, behalve schrijven, was niet of slecht mogelijk. Dat ze depressies kreeg is niet zo raar. Misschien is dit het goede slotakkoord. We hebben steeds meer helden en heldinnen te verliezen naarmate we ouder worden. Rust goed, Martine!

Iris Papilio zei

Ze was een geweldige artieste! Heel veelzijdig. Ik heb bijvoorbeeld ook altijd genoten van 'het zonnetje in huis' met vader en zoon Kraaikamp.. Tja, idd veel te jong!