maandag 10 juni 2019

Goede bestemming voor een gedeelte van het vakantiegeld

Herken wat Annemiek schrijft. Dat er kinderen na de Grote vakantie naar school gaan en helemaal niets te verhalen hebben. Zijn nergens geweest, niets anders dan 'normaal' meegemaakt en vaak kan het de ouders ook niet schelen, want die hebben andere zorgen op hun bordje. Niet mijn eigen kinderen, want ik zorgde altijd ervoor om samen leuke en andere dingen te doen in vakanties, ook al konden we niet 'ergens heen'.

Die ouders hebben niet meer de energie noch het geld om leuke dingen te doen. Ook dingen die geen geld kosten, zoals picknicken. Of een nachtelijke speurtocht. Of lekker zwemmen bij een gratis zwemplas.

Mijn kinderen nemen hun jongere halfbroertjes en zusjes dus maar regelmatig mee naar leuke uitjes of organiseren logeerpartijtjes. Want dan hebben ze ook wat te verhalen op school. Wat vind ik mijn kinderen kanjers dan.

Maar om kinderen die in een positie zitten waar ze niet om gevraagd hebben toch wat plezier te geven: kijk eens op het blog van Annemiek en stort wat van het vakantiegeld. Hier is de link naar haar blog Vakantie aktie Annemiek

Dan kan je meezingen met Willy en Willeke Alberti.







7 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig.

Anoniem zei

Annemieks kerst en vakantieacties staan hier ook jaarlijks op de kalender, vooral omdat het geld zo goed gebruikt wordt en er geen strijkstok aan te pas komt.

Petra1945 zei

Je hebt groot gelijk, ik had het ook al op mijn lijstje.

Nicole zei

Ik vind het een goede actie van Annemiek, maar kies voor een dergelijk initiatief in de omgeving van Amsterdam, omdat ik daar woon.

Luz zei

Wat lief van je! Mooi dat je dit onder de aandacht brengt, kinderen verdienen geen zorgen..

nicole orriens zei

Dat is wel naar voor die ouders, dat ze simpelweg de energie niet meer hebben voor een simpele picknick of zo. Tegelijkertijd kan het toch ook fijn zijn om gewoon thuis te zijn in de vakantie? Ik vond het als kind tenminste altijd het fijnst in de weken dat we nergens naartoe gingen.

Iris Papilio zei

Wat mooi!