dinsdag 18 juni 2019

Weinig energie en toch tamelijk tevreden

Doordat ik de mindere hoeveelheid energie in stukjes gebruikte en er op toe zag dat ik toch niet nog maar 'eventjes' doorging toen de timer afging, verliep gisteren naar tevredenheid. En ik weet dat ik redelijk goed kan plannen (Projectje iets met de Gemeente communiceren). Hou de einddatum in de gaten, maar ga niet (meer) als een gek en als een razende Roeland aan de slag. Want dat moet ik dan de volgende dag bezuren.

Nog steeds wel een hogere doorloopsnelheid van inname van energie aka voedsel dan normaal, maar ik weet dat ik ook dat tijd mag geven. Gisteren nog maar 2 bananen gehaald en een appeltje.

Doet me denken aan een nogal flauwe en enigszins smerige grap (U kunt nu wegklikken):

"Wanneer heeft iemand veel zelfvertrouwen? Een scheet laten als je diarree hebt gehad."

Ja..heel flauw.

Enorm flauw. Jemig....wat heb jij een flauw gevoel voor humor. Dat valt me nou weer tegen van je.



Grappig als je dan overal leest dat juist de gezonde zaken zoals groente en fruit enorm veel duurder zijn geworden. Ik stond dus werkelijk na te denken over welk (de goedkoopste) appeltje ik moest kiezen. En maar een beperkte hoeveelheid meenemen, want liever opeten dan weggooien omdat het verlept is.

Had een grote A4 enveloppe nodig want de hoeveelheid kopieen is weer groot en die passen niet in een standaard A5 enveloppe. Alweer geld uitgeven om hopelijk geld mee uit te sparen. Om maar niet te spreken over de porto-kosten.  Dan scheelt het dat ik een paar dagen weinig heb gegeten hahah!!

Maar durfde gisteren niet goed naar de bieb te fietsen want kende de doorloopsnelheid en die is op F1 snelheid: als ik moet gaan, dan moet ik direct gaan. En niet eerst nog 20 minuten fietsen. Dus nog maar een dubbeltje in het boetepotje.

Vandaag weer verder aan mijn uit te zoeken en af te werken zaken. Maar wederom laag tempo. Heb een uitnodiging voor een verjaardag, maar weet nu nog niet of ik wel zin heb en nog belangrijker; energie.

Verder aan de slag dus maar.






6 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Actief bezig zijn levert ook energie op. Energie sparen kan op verschillende manieren.

Marlou zei

Ja, kan me voorstellen, dat je jezelf een "gematigd optimist" noemt...
Rustig aan dus, dan breekt het lijntje niet.
maar niet op de bank gaan hangen, want daar word je alleen maar moe van...

Hou je haaks!
Groetjes van Marlou

.

Anoniem zei

Houd moed.

Iris Papilio zei

Heel lastig die diahrree. Ik slik sinds een tijdje een extra Metformine pil, en dat bekomt me wat dat betreft ook niet goed. :-( Maar ja dat houdt niet op ook...

Sylvia zei

Waardeloos als je dat mankeert. Onhandig in je dagelijks leven en je wordt er zo slap van als een vaatdoek.

Gerdien zei

Haha, wat heb jij een leuk gevoel voor humor, dat is me al vaker op gevallen, vooral doorgaan!