maandag 3 juni 2019

Klauwen als een luiaard

Tijdens mijn reisje naar Breda zag ik op een station ergens een mooie jonge vrouw lopen. Alleen vond ik haar inenen minder charmant toen ik haar nagels zag.

Lang en gebogen als klauwen van een luiaard. En witgrijs gelakt. Zo leek ze nog meer op het beestje.

Hoe kan je wat "doen" met zulke lange nagels? Blijf je niet overal achter- en aanhaken? Hoe typ je iets op je smartphone (ok....ik zag dat ze dit met de zijkanten van haar duimen doet). Als je ergens jeuk hebt, dan lijkt me dit heel handig, maar ook uhm...jeuk in je ooghoek en je bent direct klaar voor een blinde-geleide hond.


Afbeelding van Michael Mosimann via Pixabay 

Enfin, vandaag mijn rondje Bless the House gedaan. En als extra 'taakje' ook de vloer in de huiskamer met een sopje van Groene Zeep gedweild. Wat ruikt dit heerlijk schoon. Lekker de deuren tegen elkaar open gezet, dan droogt het supersnel.

Ook maar direct mijn sollicitatietaak gedaan. Mijn CV weer wat opgepoetst, aangepast en gefine-tuned.

En net ging het alarm. De eerste maandag van een nieuwe maand. Nieuwe ronde, nieuw kansen. En even goed naar de Luiaard kijken, die met minimale inspanningen toch een maximaal fijn leven heeft. Helemaal zo lui nog niet. En wel met lekkere lange klauwen!

Ga de mijne zo direct maar heel kort knippen en vanavond 'moet' ik van mijzelf mijn voeten goed verzorgen. Nieuw lakje erop (dat geeft mij altijd een heel zomers gevoel) en goed voor mijn hielen zorgen. Want als je daaraan klauwen krijgt..brrrrr.




4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind zulke lange nagels ook afschuwelijk en zeer onpraktisch. Om over hygiëne nog maar te zwijgen.

Iris Papilio zei

Die mensen wennen zichzelf dingen aan waar wij niet eens aan denken. Ze kunnen er echt veel mee. Ook niks voor mij hoor. Kort of een klein randje, en altijd blank gelakt. Geen kleurengedoe op mijn handen. Ik haal de lak er na 3 dagen af en doe het dan opnieuw. Is zo'n gewoonte en zo klaar.

leven zonder schuld zei

Als ik zulke lange nagels zie, vraag ik me toch af hoe ze in hemelsnaam hun billen daarmee af kunnen vegen.... ;)

Mevrouw W. zei

Voor mijn werk moeten mijn vingernagels kort en ongelakt zijn. En zeker korte nagels vind ik wel handig om schoon te houden. Op mijn teennagels draag ik als het blotevoetenweer is wel altijd nagellak, zonder vind ik het nogal kaal.