donderdag 20 juni 2019

Vakantievreugde

Op de 20e van de maand stort de Belastingdienst altijd de toeslagen.

Dus toen dat vandaag binnen was (hoera!)  heb ik ook maar direct mijn bijdrage aan wat vakantievreugde voor kinderen van ouders die weinig hebben om naar uit te kijken overgemaakt. Klik hier voor de link:Vakantie aktie Annemiek

Dacht toen ik uit mijn vrijwilligerswerk naar huis fietste dat ik, omdat het nog net droog was en niet regende of onweerde, dus best wel dat boek naar de bieb kon brengen. Had het ook al in mijn tas gedaan. Twee vliegen in één klap. Doorfietsen, van de ene kant van mijn woonplaats naar de andere. Je kan het!! Probeer het gewoon. Lukt het niet dan...dan niet.

Toch had ik iets minder energie door mijn doorloop-uitdaging dan ik dacht en het ging echt op tempo elfendertig. Het was ook tamelijk klammig onderweg. Maar wel gered. Joehoe... Uiteraard werd ik aan alle kanten ingehaald door bejaarden en andere medeweggebruikers, veelal op e-bikes.

Prompt ook nog mijn lidmaatschapskaart vergeten bij de bieb. Dat is me nog nooit gebeurd, maar dat wijt ik dan maar aan de moeheid (en niet aan de op de loer liggende Alzheimer). Ben allang blij dat ik mezelf niet meer een ontzettende sukkel ga vinden, maar mijn schouders op kan halen en weet dat het geen levensbedreigend probleem is. Komt wel weer goed.

Thuisgekomen wist ik niet goed wat ik moest koken, maar wel dat ik iets gezonds moest maken en dan niet maar een gebakken ei of zo, maar heb dus maar een soepje gemaakt met allerlei 'vergeten' groenten uit de koelkast en een handje linzen erdoor. Altijd fijn soep. Kan ik ook lang mee doen, dus dat scheelt weer inkopen.

Energielevel is nog niet op het oude niveau, maar dat komt wel weer. Verheugd dat ik weer vaste verkering heb.




5 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Gelukkig ben je weer een beetje op de been. Fijne dag.

Iris Papilio zei

Haha vaste verkering, wat een geweldige uitdrukking! Blij voor je!

Anoniem zei

Briljant. Je bent op de goede weg.

Bertiebo zei

Hahaha!

nicole orriens zei

Inhalen op een eBike telt niet vind ik. Goed van je dat je het hele stuk zonder hulp hebt gefietst. De bibliotheekpas vergeten is geen ramp, maar wel balen vind ik altijd. Omdat je dan geen nieuwe boeken kunt halen.