dinsdag 25 juni 2019

Hittepetitplan

Had de wekker gezet om nog heel vroeg in de ochtend alle ramen en deuren tegen elkaar open te zetten. Toen moest ik uiteraard wel even erbij blijven, want de voordeur om een uurtje of zes in de ochtend wagenwijd open is niet zo handig. Al loopt er nog niemand op straat dan. Een paar vroege katten hooguit.

Toch was het al ruim boven de 20 graden toen zo vroeg in de ochtend. Gelukkig waaide er een licht briesje. Na een half uurtje alles weer dichtgedaan.  Even de warmte uit huis gewaaid. Gisteren een heel groot deel van de middag binnen doorgebracht. Te heet buiten en ik genoot van de relatieve koelte (hahah 25 graden) binnen. En merkte dat de warmte op mijn net herstelde darmen sloeg. Dus wijze les van verleden week, een kop bouillon gemaakt en dat een paar keer genomen.

Krijg straks visite, dus de tuin al ingedeeld, groot kleed uit de schuur gehaald en de parasol al vroeg opgezet.

En de doos met Duplo-speeltjes uit de kast gehaald, potloodjes en grote rol tekenpapier, tekentafeltje gemonteerd, voorleesboeken en waterspeel-dingetjes..kom maar door kleinkind! Gooide zelfs een gaasraster over mijn vijvertje.

Haar ouders zijn hun appartement aan het verven en behangen en nieuwe kasten aan het monteren en aan het opruimen, dus dan is het fijn als kleindochter even vrijuit hier kan spelen zonder haar ouders voor de voeten te lopen. En op hun balkon is het nu niet uit te houden. De zon staat de hele dag pal erop. Ik zou eigenlijk die kant op gaan, maar te heet dus ik stelde voor dat mijn kleindochter gezellig deze kant opkomt. Dan blijft zij lekker koel, kan spelen (met Oma hahah) en hebben zij de handen vrij.

En ik geniet er alleen maar van die visite. Kom maar door!


Afbeelding van Ben Kerckx via Pixabay 

7 opmerkingen:

Bertiebo zei

Je bent een super-oma!

Petr@ zei

Wat leuk dat je kleindochter komt! Gezellig samen in het badje ;-)
Geniet er van!

Iris Papilio zei

Veel plezier met je kleindochter...
Warm klusje hebben je dochter en schoon uitgezocht op deze warme dagen!

Marlou zei

Ha, wat heerlijk... je kleinkind op bezoek.
Ik heb dat altijd ook heel leuk gevonden, met badjes buiten en lekker poedelen.
Nu zijn ze al weer groot (15 en 13) en gaan ze echt niet meer bij oma in de tuin onder een parasol met water spelen.
Geniet er maar lekker van: heerlijke tijd!!

Groetjes van Marlou

.

Janne zei

Wat gezellig! Geniet ervan!

pourquoi pas ??? zei

Krijgen we morgen een verslag?

klaproos zei

och wat gezellig klinkt dat, ja het is extreem hé de warmte, maar je.... alle dagen regen is ook alweer zo wat :-)
genieten met de kleine meid