donderdag 13 juni 2019

Koe bij de horens vatten

Het werkt voor mij heel fijn om direct aan het begin van de dag een aantal taken (of zelfs allemaal!) meteen uit te voeren. Dan hebben we dat in ieder geval weer gehad.

Dat kan iets uitzoeken zijn, dus allerlei administratieve zaken en kantoortje spelen thuis. Printen, kopieren, en op de post doen (nee...digitaal doen de overheden nog niet heel veel aan; Graag alles op papier aanleveren. In een enveloppe. Met postzegels.

Dat kan een Flyladytaak zijn. Kwartiertje iets doen of schoonmaken. Naast de vaste dingen die al zo standaard zijn geworden dat ik er niet meer over hoef na te denken.

En bijna dagelijks; solliciteren. Weer kritisch door mijn brieven gaan. Mijn CV aanscherpen. Het moet, maar leuk is anders.

Wel is de kunst om die To do lijst niet al te lang te maken, anders lijkt het alsof ik nooit klaar ben met alles wat nog gedaan moet worden en voelt het alsof ik alleen maar saaie dingen mag/moet doen. En er weinig mag. Tsja...een beetje zoals de laatste tijd. Maar ik jaag mijzelf op. Dus is het de kunst om mijn innerlijke jager met pensioen te sturen. Vroegpensioen! Hoeft geen FNV-er over mee te stemmen.

Gisterenavond lag ik al bijna tegen het moment van in slaap vallen aan in bed en bedacht me dat er een soort van bijzondere lichtgevende wolken zouden kunnen zijn. Vooral richting het Noorden goed te zien.

Moest ik aan Sis van Rossem denken die ergens op bezoek in een stad met haar broers las dat ze richting het Noorden moest lopen en haar broers plagend vroegen of ze wel wist waar dat lag. En oh ja Sis, je hebt toch een kompas op dat telefoontje van je? Oh ja?? Oh ja! Precies dat dacht ik ook, nadat ik met slaapkop toch wel redelijk wist welke kant van mijn huis het Noorden was hahah.. maar toch nog maar even op mijn appje met dat kompas gekeken. Gewoon omdat het kan.



Maar prachtig gezicht, want ik zag ze! Het was echt een ander soort lucht dan normaal rond die tijd, geen schemering die nog even gloort. Helaas heb ik geen mogelijkheden tot goede foto's maken, dus u zult mij op mijn woord moeten geloven.

Maar ik vond het weer een heel mooi kadootje van de natuur. En ik ben blij dat ik nog ruimte in mijn hoofd heb om dat te zien.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt er lol in omdat het je niet in de weg zit als je je saaie taakjes af hebt! En je geniet ook nog van het mooie in het leven. Top!

Petr@ zei

Een vaste routine werkt voor mij ook altijd goed.
Mooie luchten komen er voorbij op internet van vannacht, zelf heb ik het gemist.

Anoniem zei

Top!

Iris Papilio zei

Super Cellie!!!

nicole orriens zei

Oh, die mooie wolken heb ik helaas gemist. Die had ik zeker graag gezien. Taken uitvoeren en afstrepen vind ik ook altijd prettig. Dat geeft me een zinvol gevoel.