zondag 30 juni 2019

Finse zaken

Tijdens mijn korte verblijf in de Finse hoofdstad begin van dit jaar, viel me op dat in veel openbare toiletten een doucheslang hing bij de wc. Een soort spartaanse versie van een bidet. Of de nog luxere Japanse toilet (met ingebouwde douche en fohn).

Handig.

Al jaren terug leerde ik van Indische kennissen dat het schoner is om water te gebruiken (de fles) in plaats van meters wc papier.

En omdat ik de bouw heb van een T-Rex ook enorm handig.


A hose on a Finnish bathroom




Superspannend was de F1 race van Oostenrijk. Slechte start van Max Verstappen, die op positie 2 start, ergens op 7 verder moet maar dan....fraaie inhaalacties. Heel fraai. Enorm spannend. Tot hij de nummer 1 inhaalt en de race wint!! Pas een aantal uur later wordt bekend dat hij geen straf krijgt vanwege het nogal ruw inhalen van leclerc en blijft hij de winnaar van deze race. Hoezee!

Erg leuk.

De Fin Bottas werd derde overigens. Om het Fins af te sluiten.




1 opmerking:

izerina zei

Als kind kwam ik bij een indonesisch vriendinnetje. Spannend en vreemd,dat watergebruik. Alleen al daarom ging ik naar de wc